Training Neuro Copywriting

Psychologisch beïnvloeden met tekst

Praktische informatie

Datum

11 juni 2024 (Locatie: Almelo)
Klik hier voor meer mogelijkheden

Tijdstip

09:30 - 16:00 uur

Deelnamekosten

€795,- excl. BTW
In 3 termijnen €265,-
Inclusief gezonde lunch

Online wemelt het van de teksten - over ieder mogelijk onderwerp is al eens geschreven.
Soms krijg je er hartkloppingen van... Want hoe zorg je dat een lezer zich juist door jóuw tekst aangesproken voelt? En belangrijker nog: dat hij door jóuw tekst tot actie overgaat?

Je hebt al ervaring met copywriting en kunt al (redelijk) goed schrijven - dat is het probleem op zich niet. Maar de lezer ook daadwerkelijk overtuigen en aanzetten tot actie? Iedere tekst weer? Dat is nog een ander verhaal.

Ze zeggen dan vaak: kruip in de huid van je lezer. Dat is slechts het begin. Het geheim van succesvolle teksten zit namelijk in het brein. In deze interactieve training van 1 dag komen daarom neuromarketing en copywriting samen. Je ontdekt met welke technieken uit de gedrags- en neurowetenschappen je van een goede basistekst converterende copy maakt.
Alles voor het ultieme doel: die click, sale, inschrijving of reactie.

traineeships

Voor wie is de training neuro copywriting?

De basis van copywriting heb je al onder de knie, bijvoorbeeld omdat je al eens een training op dit gebied hebt gevolgd. Maar hoe ga je nou écht het verschil maken?

Je weet dat de teksten die je schrijft meer conversie kunnen opleveren, maar je weet niet aan welke knoppen je moet draaien.

Je vindt het fascinerend hoe het menselijk brein werkt en hoe je met jouw copy het gedrag van de lezer kunt beïnvloeden, maar ja waar begin je?

Als deze vragen herkenbaar voor je zijn, is deze training voor jou. Jij bent een (digital)
marketeer, marketing-/communicatieprofessional, (zelfstandig) ondernemer of tekstschrijver die veel copy schrijft en daarmee (nóg) meer impact wil maken.

Als je interesse hebt in het volgen van meerdere trainingen, kun je profiteren van een korting door gebruik te maken van onze leergangen.

Personaliseer je leerervaring: Welke training je ook kiest bij de Adwise Academy, jouw leerdoelen staan bij ons centraal. Laat ons weten wat je doelen zijn, zodat we de training optimaal op jou kunnen afstemmen!

Tip: Wil je deze training volgen met jouw team? Volg deze dan als een Incompany training.

Bekijk Incompany mogelijkheden
DSC_2524

Wat leer je tijdens de training neuro copywriting?

In de training komen theorieën van onder meer Kahneman, Fogg, Forer, Ariely en Schwartz
aan bod - en natuurlijk mag ook Cialdini niet ontbreken. Verder ontdek je welke beslisregels
ons brein heeft en hoe je hier met je copy op kunt inspelen. Je ontdekt onder meer wat de
anchoring bias en de choice supporting bias inhouden, hoe prijspsychologie werkt en wat de
but you are free-techniek voor je conversie kan doen. Je leert spelen met woorden met
impact, zoals 'of''en 'omdat'. Je leert over het act-as-if-frame, processing fluency, het
negativity instinct, the paradox of choice en het cocktail party-effect. Je leert wat Joseph
Sugarman bedoelt met 'seeds of curiosity'. En je ontdekt waarom je reactance moet
vermijden (en hoe je dat doet), wat altercasting is en hoe je omgekeerde psychologie inzet.

Door de combinatie van theorie en cases uit de praktijk heb je na deze dag nieuwe inzichten
die je direct kunt toepassen in je webteksten, social media-posts en campagnes. En omdat
schrijven doen is, ga je tijdens de training ook direct met een eigen tekst aan de slag.
Schrappen, herschrijven, aanscherpen: er is voldoende tijd om de besproken theorie in de
praktijk toe te passen. In de middag nemen we tot slot samen de teksten van alle
deelnemers kritisch onder de loep. Zo leer je van je eigen tekst, maar óók van die van andere
professionals.

ADW-2023-Hackaton-8012-1

Wat kun je na de training neuro copywriting?

Na het volgen van deze training:

  • Weet je hoe het brein scant, leest en tekst verwerkt, zodat je het kijk- en leesgedrag van jouw lezers kunt beïnvloeden;
  • Begrijp je hoe het menselijk brein keuzes maakt en wat dit voor jouw teksten betekent;
  • Zet jij psychologische technieken in om van een goede basistekst converterende copy te maken;

Na afloop ontvang je een certificaat 'Neuro Copywriting'.

Studiebelasting / inspanning

De studiebelasting is één dag (6 uur)

  Schrijf je nu in!

people-29 (1)

Onze Academy trainers

Delen graag kennis vanuit hun expertise.

Tom de Haas
Tom de Haas Learning & Development Manager
Anouk van Leussen
Anouk van Leussen Copywriter en schrijftrainer

Vooruitgang en praktijkervaring samenkomen

Adwise Academy biedt een leerervaring die zowel teams als individuen meeneemt naar het volgende niveau van professionele ontwikkeling. Met trainingen die volledig zijn afgestemd op de unieke vereisten van je organisatie en de persoonlijke groei van elke deelnemer, halen onze ervaren trainers het beste naar boven met kennis direct uit de praktijk. Ze verbinden theorie naadloos met echte werkscenario's en bieden inzichten die deelnemers meteen kunnen toepassen. Of het nu gaat om het versterken van een heel team of om persoonlijke vaardigheden te verdiepen, Adwise Academy staat garant voor praktijkgerichte trainingen die resulteren in directe meerwaarde en een duurzame impact op zowel persoonlijk als organisatieniveau.

 

Kan je niet op deze data?

Heb je interesse in een live training, maar komt een andere datum je beter uit? Neem dan contact op met Maikel via WhatsApp voor meer informatie en de mogelijkheden. WhatsApp contact

Anouk-2

Dit zegt onze trainer

Ervaring
.

“Het geheim van succesvolle teksten zit in het brein. Als je begrijpt hoe het menselijk brein keuzes maakt en wat dit voor jouw teksten betekent, heb je daar met iedere tekst die je schrijft plezier van.”

Anouk van Leussen
Copywriter en trainer
Anouk-2
Anouk van Leussen
Copywriter en trainer
Anouk-2

Dit zegt onze trainer

Ervaring
.

“Kennis over hoe ons brein beslissingen maakt en hoe je je teksten hierop aanpast, is over tien jaar nog steeds relevant.”

Anouk van Leussen
Copywriter en trainer
Anouk-2
Anouk van Leussen
Copywriter en trainer
Lizetbeek.nl_01052023Deel2-030

Dit zegt onze trainer

Ervaring
.

“Gebruik je AI bij het schrijven van je teksten? Besef dan dat de output van een tool als ChatGPT zo goed is als de kennis van diegene die de tool gebruikt. Weet jij niet wat een overtuigende tekst overtuigend maakt, dan kun je niet beoordelen of de output van ChatGPT goed is. Daarom is het belangrijk dat je begrijpt hoe het menselijk brein keuzes maakt, zodat je die kennis kunt combineren met de output van ChatGPT. Daar krijg je sterke teksten van.”

Anouk van Leussen
Copywriter en trainer
Lizetbeek.nl_01052023Deel2-030
Anouk van Leussen
Copywriter en trainer

Ontdek meer over Neuro Copywriting

Trends en ontwikkelingen die je niet mag missen.

Meld je direct aan 

En wees verzekerd van een plek

maikel-veldhuis

Heb je hulp nodig bij je keuze, of heb je inhoudelijke vragen?

Maikel helpt je graag
.

Business Unit Manager Adwise Academy

Stuur een Whatsapp!

Veelgestelde vragen

en contactmogelijkheden

  • Ik twijfel over welke training of opleiding ik moet volgen, wat kan ik doen?

    Neem contact op met een van onze opleidingsadviseurs via mail ( academy@adwise.nl ) of via telefoon (0546-212811). We denken graag met je mee.

  • Kan ik een offerte ontvangen?

    Uiteraard is het mogelijk om een offerte te ontvangen van het totaal bedrag van een cursus die je wilt volgen. Je kunt het offerteverzoek mailen naar academy@adwise.nl. Wij helpen jou graag verder.

  • Ik ben ziek/ verhinderd, kan ik de training inhalen?

    Ja dit is mogelijk. Je kunt de training op een later moment inhalen. Mocht je verhinderd zijn geef dit altijd z.s.m. door, in overleg wordt gekeken naar een passend moment om de les in te halen.

    Heb je een online training gevolgd? Alle online trainingen worden opgenomen zodat je deze ook op een later moment kunt terugkijken.

  • Kan ik ook met mijn collega’s een training of opleiding volgen?

    Alle trainingen van de Adwise Academy worden ook als Incompany training gegeven. Volg met je team, afdeling of organisatie een training toegespitst op je branche en organisatie, of pak met maatwerk jullie specifieke uitdagingen aan. Neem contact met ons op voor meer informatie, we denken graag met je mee.

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.