Online wemelt het van de teksten - over ieder mogelijk onderwerp is al eens geschreven.
Soms krijg je er hartkloppingen van... Want hoe zorg je dat een lezer zich juist door jóuw tekst aangesproken voelt? En belangrijker nog: dat hij door jóuw tekst tot actie overgaat?
Je hebt al ervaring met copywriting en kunt al (redelijk) goed schrijven - dat is het probleem op zich niet. Maar de lezer ook daadwerkelijk overtuigen en aanzetten tot actie? Iedere tekst weer? Dat is nog een ander verhaal.
Ze zeggen dan vaak: kruip in de huid van je lezer. Dat is slechts het begin. Het geheim van succesvolle teksten zit namelijk in het brein. In deze interactieve training van 1 dag komen daarom neuromarketing en copywriting samen. Je ontdekt met welke technieken uit de gedrags- en neurowetenschappen je van een goede basistekst converterende copy maakt.
Alles voor het ultieme doel: die click, sale, inschrijving of reactie.
Training Neuro copywriting
- 96% beveelt ons aan
- 19 jaar ervaring
- +3000 trainees
- 09:30 - 16:00 uur
- €795,- excl. BTW (of €265,- p.p.) Inclusief gezonde lunch.
Voor wie is de training neuro copywriting?
De basis van copywriting heb je al onder de knie, bijvoorbeeld omdat je al eens een training op dit gebied hebt gevolgd. Maar hoe ga je nou écht het verschil maken?
Je weet dat de teksten die je schrijft meer conversie kunnen opleveren, maar je weet niet aan welke knoppen je moet draaien.
Je vindt het fascinerend hoe het menselijk brein werkt en hoe je met jouw copy het gedrag van de lezer kunt beïnvloeden, maar ja waar begin je?
Als deze vragen herkenbaar voor je zijn, is deze training voor jou. Jij bent een (digital)
marketeer, marketing-/communicatieprofessional, (zelfstandig) ondernemer of tekstschrijver die veel copy schrijft en daarmee (nóg) meer impact wil maken.
Als je interesse hebt in het volgen van meerdere trainingen, kun je profiteren van een korting door gebruik te maken van onze leergangen.
Tip: Wil je deze training volgen met jouw team? Volg deze dan als een Incompany training.
Wat leer je tijdens de training neuro copywriting?
In de training komen theorieën van onder meer Kahneman, Fogg, Forer, Ariely en Schwartz aan bod - en natuurlijk mag ook Cialdini niet ontbreken. Verder ontdek je welke beslisregels ons brein heeft en hoe je hier met je copy op kunt inspelen. Je ontdekt onder meer wat de anchoring bias en de choice supporting bias inhouden, hoe prijspsychologie werkt en wat de but you are free-techniek voor je conversie kan doen. Je leert spelen met woorden met impact, zoals 'of''en 'omdat'. Je leert over het act-as-if-frame, processing fluency, het negativity instinct, the paradox of choice en het cocktail party-effect. Je leert wat Joseph Sugarman bedoelt met 'seeds of curiosity'. En je ontdekt waarom je reactance moet vermijden (en hoe je dat doet), wat altercasting is en hoe je omgekeerde psychologie inzet.
Door de combinatie van theorie en cases uit de praktijk heb je na deze dag nieuwe inzichten die je direct kunt toepassen in je webteksten, social media-posts en campagnes. En omdat schrijven doen is, ga je tijdens de training ook direct met een eigen tekst aan de slag. Schrappen, herschrijven, aanscherpen: er is voldoende tijd om de besproken theorie in de praktijk toe te passen. In de middag nemen we tot slot samen de teksten van alle deelnemers kritisch onder de loep. Zo leer je van je eigen tekst, maar óók van die van andere professionals.
Wat kun je na de training neuro copywriting?
Na het volgen van deze training:
- Weet je hoe het brein scant, leest en tekst verwerkt, zodat je het kijk- en leesgedrag van jouw lezers kunt beïnvloeden;
- Begrijp je hoe het menselijk brein keuzes maakt en wat dit voor jouw teksten betekent;
- Zet jij psychologische technieken in om van een goede basistekst converterende copy te maken;
- Na afloop ontvang je het certificaat 'Neuro Copywriting'.
Wat is de studiebelasting?
De studiebelasting is één dag (6 uur)
Dit zegt onze trainer
Ervaring.
“Het geheim van succesvolle teksten zit in het brein. Als je begrijpt hoe het menselijk brein keuzes maakt en wat dit voor jouw teksten betekent, heb je daar met iedere tekst die je schrijft plezier van.”
Dit zegt onze trainer
Ervaring.
“Kennis over hoe ons brein beslissingen maakt en hoe je je teksten hierop aanpast, is over tien jaar nog steeds relevant.”
Dit zegt onze trainer
Ervaring.
“Gebruik je AI bij het schrijven van je teksten? Besef dan dat de output van een tool als ChatGPT zo goed is als de kennis van diegene die de tool gebruikt. Weet jij niet wat een overtuigende tekst overtuigend maakt, dan kun je niet beoordelen of de output van ChatGPT goed is. Daarom is het belangrijk dat je begrijpt hoe het menselijk brein keuzes maakt, zodat je die kennis kunt combineren met de output van ChatGPT. Daar krijg je sterke teksten van.”
Meld je direct aan!
Of neem contact op voor een vrijblijvend ontwikkeladvies.
Verzeker jezelf van een plek en meld je aan voor de training Neuro Copywriting via onderstaand formulier.
Veldhuis Business Unit
Manager.
Kan je niet op deze data?
Heb je interesse in een live training, maar komt een andere datum je beter uit? Neem dan contact op met Maikel via WhatsApp, mail of een telefoontje voor meer informatie en de mogelijkheden.
Is dit niet precies de training die je zoekt?
Bekijk wat ons aanbod copywriting trainingen nog meer te bieden heeft!