‘Kennis over hoe ons brein beslissingen maakt en hoe je je teksten hierop aanpast, is over tien jaar nog steeds relevant’

Blog: Trainster Anouk van Leussen over de kracht van Neuro Copywriting

Blog-profile-Anouk  Anouk van Leussen       Untitled-3    Mik Bosch 


22 november 2023           5 minuten leestijd


De ontwikkelingen in digital marketing gaan razendsnel. AI neemt de marketing wereld over en is voor bijna elke taak inzetbaar. “Toch blijft de kennis over neuro copywriting over tien jaar nog steeds waardevol." Aldus trainer Anouk van Leussen. Anouk is een freelance copywriter met maar liefst 12,5 jaar ervaring. Sinds zes jaar deelt ze haar expertise ook met enthousiaste deelnemers bij Adwise Academy, waar ze onder andere de training Neuro Copywriting verzorgt. Maar waarom is neuro copywriting dan zo relevant? En wat hebben deelnemers aan de training?

In deze blogpost hebben we het met Anouk over training geven bij de Adwise Academy en ontdekken we de kracht van neuro copywriting en de toepassing in de huidige marketingwereld. 

Het plezier van het zien groeien van anderen

Anouk deelt haar passie voor kennisoverdracht met deelnemers van Adwise Academy. "Er is niets leuker dan je kennis overdragen, vooral als het zo goed klikt met Adwise," zegt ze. Een hoogtepunt voor Anouk tijdens het geven van trainingen is het moment waarop 'het kwartje valt' bij de deelnemers. "Het is gaaf om te zien dat ze in de praktijk aan de slag gaan met de dingen die ik heb verteld. Ik maak hun ontwikkeling van dichtbij mee en zie hun zelfvertrouwen groeien. En het levert ook harde resultaten op. Zo had ik een keer een deelnemer die na de eerste les meteen enthousiast aan de slag ging met een mailing. De volgende les vertelde ze dat ze daarmee drie nieuwe opdrachtgevers had binnengehaald. Dat is toch fantastisch?"

 

Het brein als geheime sleutel tot succesvolle teksten

"Het geheim van succesvolle teksten zit in het brein. Als je begrijpt hoe het menselijk brein keuzes maakt en wat dit betekent voor jouw teksten, heb je daar met iedere tekst die je schrijft plezier van." 

 

Neuro Copywriting: Meer dan tekst alleen

Anouk legt uit dat het meer is dan alleen tekstschrijven. "Je leert hoe het brein scant, leest en tekst verwerkt, zodat je het kijk- en leesgedrag van jouw lezers kunt beïnvloeden. Dit alles op een ethisch verantwoorde manier, want het is niet de bedoeling om mensen tegen hun wil dingen te laten doen. Dit is ‘a thin line’."

Lizetbeek.nl_01052023Deel1-015

Neuro Copywriting na de opkomst van AI

AI is een veelgebruikt begrip geworden in marketing. Sommige marketeers gebruiken het dagelijks, anderen beginnnen het langzamerhand onder de knie te krijgen. Toch is het cruciaal voor marketeers om te beseffen dat AI een ondersteunend instrument is en niet in staat is om jouw taken volledig over te nemen. Door AI-tools op de juiste manier te benutten, kun je taken sneller voltooien, de kwaliteit verbeteren en zelfs je eigen creativiteit versterken. Echter blijft het van essentieel belang om altijd kritisch te reflecteren op de uitvoer van AI-tools. Zo ook in copywriting.
“Gebruik je AI bij het schrijven van je teksten? Besef dan dat de output van een tool als ChatGPT zo goed is als de kennis van degene die de tool gebruikt. Weet jij niet wat een overtuigende tekst overtuigend maakt? Dan kun je niet beoordelen of de output van ChatGPT goed is. Daarom is het belangrijk dat je begrijpt hoe het menselijk brein keuzes maakt, zodat je die kennis kunt combineren met de output van ChatGPT. Daar krijg je sterke teksten van.”

 

Voor wie is de training Neuro Copywriting?

De training is niet alleen voor tekstschrijvers, maar voor een breed publiek. "Professionals die de basis van copywriting onder de knie hebben, maar echt het verschil willen maken. Hierbij gaat het niet alleen om tekstschrijvers, maar ook om (digital) marketeers, marketing-/communicatieprofessionals en (zelfstandig) ondernemers."

academy-anouk

Theorie én praktijk

Deelnemers aan de Neuro Copywriting training kunnen een diepgaand begrip verwachten van het brein en hoe het keuzes maakt. Anouk belooft dat je psychologische technieken zult leren om van een goede basistekst converterende copy te maken. Daarnaast komen beïnvloedingsprincipes van onder meer Kahneman, Newberg, Zhang, Ariely en Schwartz aan bod, en natuurlijk mag ook Cialdini niet ontbreken. “Ook ontdek je wat anchoring is, hoe prijspsychologie werkt en wat but-you-are-free-techniek voor je conversie kan doen. Je leert over processing fluency en seeds of curiosity en ontdekt waarom je reactance moet vermijden (en hoe je dat doet). Daarnaast leer je hoe je omgekeerde psychologie inzet.”

Maar bij de Adwise Academy bieden we niet alleen maar kennis. Naast begrijpen moet jij ook kunnen toepassen. "Je krijgt nieuwe inzichten die je direct kan gebruiken in je webteksten, social media-posts en campagnes. En omdat schrijven doen is, ga je tijdens de training ook met een eigen tekst aan de slag. Aan het eind van de middag nemen we samen de teksten van alle deelnemers kritisch onder de loep. Zo leer je van je eigen tekst, maar óók van die van andere professionals."

 

Klaar voor de volgende stap?

Ben je geïnteresseerd in de wereld van Neuro Copywriting en wil je zelf de kracht van woorden ontdekken en gebruiken? Schrijf je dan nu in voor de Neuro Copywriting training bij Adwise Academy. Ontdek hoe je het brein inzet om jouw teksten te laten schitteren en resultaten te behalen die je nooit voor mogelijk had gehouden. Klik hier voor meer informatie over de training!

 

Anouk-2

Dit zegt onze trainer

Ervaring
.

“Kennis over hoe ons brein beslissingen maakt en hoe je je teksten hierop aanpast, is over tien jaar nog steeds relevant.”

Anouk van Leussen
Copywriter en trainer
Anouk-2
Anouk van Leussen
Copywriter en trainer
Anouk-2

Dit zegt onze trainer

Ervaring
.

“Het geheim van succesvolle teksten zit in het brein. Als je begrijpt hoe het menselijk brein keuzes maakt en wat dit voor jouw teksten betekent, heb je daar met iedere tekst die je schrijft plezier van.”

Anouk van Leussen
Copywriter en trainer
Anouk-2
Anouk van Leussen
Copywriter en trainer
Lizetbeek.nl_01052023Deel2-030

Dit zegt onze trainer

Ervaring
.

“Gebruik je AI bij het schrijven van je teksten? Besef dan dat de output van een tool als ChatGPT zo goed is als de kennis van diegene die de tool gebruikt. Weet jij niet wat een overtuigende tekst overtuigend maakt, dan kun je niet beoordelen of de output van ChatGPT goed is. Daarom is het belangrijk dat je begrijpt hoe het menselijk brein keuzes maakt, zodat je die kennis kunt combineren met de output van ChatGPT. Daar krijg je sterke teksten van.”

Anouk van Leussen
Copywriter en trainer
Lizetbeek.nl_01052023Deel2-030
Anouk van Leussen
Copywriter en trainer
Maikel-Veldhuis (1)

Wil je meer weten over onze trainingen?

Maikel helpt je graag
.

Operationeel Manager

Stuur een Whatsapp!

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, vacatures, updates, events en veel meer direct in je mailbox.