Training Leadgeneratie voor B2B

Kom aan tafel bij je ideale klant, door het inzetten van effectieve leadgeneratie.

Praktische informatie

Datum

2 juli 2024 (Digitaal)
Klik hier voor meer mogelijkheden

Tijdstip

09:30 - 12:30 uur

Deelnamekosten

€375,- excl. BTW
(of €187,50 p.m.)

Voor wie is de training leadgeneratie voor B2B?

Leadgeneratie en groei zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden voor B2B-bedrijven. Maar hoe vind je die geschikte leads? Of weet je zeker welke middelen of kanalen je inzet om leads te genereren? Dan is deze training perfect voor jou.

Na het volgen van deze training weet je als geen ander hoe je als marketeer geschikte leads genereert. Maar ook als je bijvoorbeeld wel Marketing Qualified Leads genereert, leer je in deze training ook wat moet je dan doen om daar Sales Qualified Leads van te maken. Verder leer je ook welke tools en kanalen je kunt gebruiken voor het genereren van kwalitatieve leads en waar je rekening mee moet houden bij het creëren van content.

Deze training is het best geschikt voor marketeers met enige ervaring, omdat je meerdere digital marketing specialismen zult moeten inzetten. Met name content creatie, marketing automation, SEO, social media en online advertising.

Als je interesse hebt in het volgen van meerdere trainingen, kun je profiteren van een korting door gebruik te maken van onze leergangen.

Personaliseer je leerervaring: Welke training je ook kiest bij de Adwise Academy, jouw leerdoelen staan bij ons centraal. Laat ons weten wat je doelen zijn, zodat we de training optimaal op jou kunnen afstemmen!

Tip: Wil je deze training volgen met jouw team? Volg deze dan als een Incompany training.

Bekijk Incompany mogelijkheden
academy-blog-beroepen

Wat leer je tijdens de leadgeneratie voor B2B training?

In deze training ga je aan de slag met leadgeneratie voor B2B. Je gaan de slag met de volgende onderdelen

  • Waardepropositie
    • Vind je onderscheidend vermogen (BMC)
  • Doelgroep differentiatie
    • Met welke dimensies hou je rekening
    • Creëer een buyer persona
    • Wat is een DMU
    • Het verschil tussen beslissers en beïnvloeders in de DMU
    • Vertical focus
  • Content
    • Aan welke voorwaarden moet je content voldoen?
    • Wat is het verschil tussen content voor korte en lange termijn campagnes 
  • Kanalen 
    • Op welke kanalen kun je waardevolle leads vinden?
    • Hoe zet je de verschillende kanalen in?
    • Hoe zet je account Based Marketing in?
  • Tooling
    • Hoe meet je resultaten op je website?
    • Hoe meet je de resultaten van je lopende campagnes?
    • Hoe richt jeje Marketing Automation tool in?
  • Korte-en lange termijn inbound marketing 
    • Wordt een autoriteit d.m.v. thought leadership campagnes
    • Activeer organisaties die momenteel in de markt zijn
    • Creëer een constante stroom aan leads door gebruik te maken van inbound marketing
  • Partners
    • Hoe vind je de juiste partners om mee samen te werken?
    • Aan welke voorwaarden moeten je partners voldoen?
  • Cross functioneel
    • Hoe werk je samen met meerdere disciplines
  • Leadgeneratie
    • Wat is een MQL
    • Wat is een SQL
    • Breng alles samen en maak van een websitebezoeker een klant.

ADW-2023-Hackaton-7939

Wat kun je na de leadgeneratie voor B2B training?

Na het volgen van deze training:

  • Weet je hoe jeje organisatie moet positioneren in de markt, waarmee je onderscheidend bent t.o.v. je concurrent;
  • Ben je in staat om een constante stroom aan waardevolle leads te genereren op de korte- en lange termijn;
  •  Ben je in staat om je doelgroep in kaart te brengen en onder te verdelen in een DMU;
  • Weet je relevante content te creëeren die aansluit bij de behoefte van een DMU;
  • Weet je over meerdere disciplines in je organisatie heen , samen te werken om leads te genereren;
  • Weet je welke tools je kunt gebruiken in het genereren van leads;
  • Ben je in het bezit van het certificaat 'Leadgeneratie voor B2B'

 

Studiebelasting / inspanning

De studiebelasting is ongeveer één dagdeel (3 uur)

  Schrijf je nu in!

ADW-2023-Hackaton-8088

Onze Academy trainers

Delen graag kennis vanuit hun expertise.

Tom de Haas
Tom de Haas Learning & Development Manager
Elmer Emanuels
Elmer Emanuels Marketing manager & Trainer Digital Marketing

Adwise Academy: Waar vooruitgang en praktijkervaring samenkomen

Adwise Academy biedt een leerervaring die zowel teams als individuen meeneemt naar het volgende niveau van professionele ontwikkeling. Met trainingen die volledig zijn afgestemd op de unieke vereisten van je organisatie en de persoonlijke groei van elke deelnemer, halen onze ervaren trainers het beste naar boven met kennis direct uit de praktijk. Ze verbinden theorie naadloos met echte werkscenario's en bieden inzichten die deelnemers meteen kunnen toepassen. Of het nu gaat om het versterken van een heel team of om persoonlijke vaardigheden te verdiepen, Adwise Academy staat garant voor praktijkgerichte trainingen die resulteren in directe meerwaarde en een duurzame impact op zowel persoonlijk als organisatieniveau.

 

Kan je niet op deze data?

Bij Adwise Academy begrijpen we dat het niet voor iedereen mogelijk is om onze live trainingen bij te wonen. Om iedereen de kans te geven zich te ontwikkelen, bieden we nu de mogelijkheid om de opnames en presentaties van onze trainingen te ontvangen. Met deze flexibele optie kun je de training volgen wanneer het jou uitkomt, in je eigen tempo. Voor €300,- exclusief BTW krijg je toegang tot al het trainingsmateriaal, waarmee je verzekerd bent van dezelfde waardevolle inzichten als in onze live sessies. Heb je interesse in een live training, maar komt een andere datum je beter uit? Neem dan contact op met Maikel via WhatsApp voor meer informatie en de mogelijkheden. WhatsApp contact

Joost-Bolk

Dit zeggen onze deelnemers

Succesverhalen
.

''Door het toepassen van de opgedane kennis is de doorlooptijd in de salesfunnel korter en de productiviteit hoger geworden. Dit heeft voor mij geresulteerd in een nieuwe functie!''

Joost Bolk
Shopmanager
Joost-Bolk
Joost Bolk
Shopmanager
Henrieke-Nevenzel

Dit zeggen onze deelnemers

Succesverhalen
.

''Door de opleiding heb ik als ZZP'er een grote online marketing klus gekregen die ik waarschijnlijk anders niet had gekregen.''

Henrieke Nevenzel
Eigenaar van Ols communicatie
Henrieke-Nevenzel
Henrieke Nevenzel
Eigenaar van Ols communicatie

Meld je direct aan

En wees verzekerd van een plek

Maikel-Veldhuis (2)

Heb je hulp nodig bij je keuze, of heb je inhoudelijke vragen?

Maikel helpt je graag
.

Business Unit Manager Adwise Academy

Stuur een Whatsapp!

Veelgestelde vragen

en contactmogelijkheden

  • Ik twijfel over welke training of opleiding ik moet volgen, wat kan ik doen?

    Neem contact op met een van onze opleidingsadviseurs via mail ( academy@adwise.nl ) of via telefoon (0546-212811). We denken graag met je mee.

  • Kan ik een offerte ontvangen?

    Uiteraard is het mogelijk om een offerte te ontvangen van het totaal bedrag van een cursus die je wilt volgen. Je kunt het offerteverzoek mailen naar academy@adwise.nl. Wij helpen jou graag verder.

  • Ik ben ziek/ verhinderd, kan ik de training inhalen?

    Ja dit is mogelijk. Je kunt de training op een later moment inhalen. Mocht je verhinderd zijn geef dit altijd z.s.m. door, in overleg wordt gekeken naar een passend moment om de les in te halen.

    Heb je een online training gevolgd? Alle online trainingen worden opgenomen zodat je deze ook op een later moment kunt terugkijken.

  • Kan ik ook met mijn collega’s een training of opleiding volgen?

    Alle trainingen van de Adwise Academy worden ook als Incompany training gegeven. Volg met je team, afdeling of organisatie een training toegespitst op je branche en organisatie, of pak met maatwerk jullie specifieke uitdagingen aan. Neem contact met ons op voor meer informatie, we denken graag met je mee.

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.