‘Door deze opleiding zie ik de toekomst 100% rooskleuring in’

Peter van Keulen over de opleiding Digital Marketing (basis)

Zzp’er Peter van Keulen volgt de opleiding Digital Marketing Basis bij Adwise Academy. Voor een prikkie, want hij kreeg STAP-budget toegekend door het UWV, wat hem 1000 euro subsidie opleverde. Wij spraken hem op de zesde opleidingsdag. “Ik kan deze opleiding van harte aanbevelen aan iedereen die een stap wil maken in digital marketing. De trainers zijn kundig en alle disciplines komen aan bod. Het geeft mij een goede basis om straks vol vertrouwen aan iets nieuws te beginnen.”

Peter van Keulen (52) heeft het idee dat hij op een splitsing staat in zijn carrière: of doorgaan met Van Keulen Classic Cars, zijn garage voor old- en youngtimers, en zijn webshop voor onderdelen voor oldtimers, of aan een nieuw hoofdstuk beginnen. “Ik moet nog een jaar of vijftien werken en zie mezelf niet de rest van mijn carrière alleen nog maar sleutelen.” Bovendien is hij eerder commercieel aangelegd dan technisch. Hij is ooit het vak ingerold, nadat hij hobbymatig al sleutelde aan oude auto’s. Zijn eerste liefde kocht hij in 1995, een Alfa Romeo 2000 GTV, ontworpen door Bertone. “Ik heb er 3 jaar over gedaan om hem geheel te restaureren. De dorpels en de onderkant van de achterruit waren zeer slecht. Dé zwakke plekken van dit type oldtimer.” Daarna volgde een Triumph TR6 en een Porsche 911 S, een 911 Targa S uit 1976.

In september 2014 besloot hij van zijn werk zijn hobby te maken en sindsdien helpt hij in zijn garage in Wierden klanten met onderhoud- en reparatiewerkzaamheden. “Daarnaast geef ik restauratieadvies, en begeleid ik de aan- en verkoop van old- en youngtimers. Specialistisch werk besteed ik uit via mijn netwerk.” Begin 2022 vond hij dat het tijd was om het roer om te gooien. Hij had als zelfstandig ondernemer al behoorlijk wat affiniteit met ICT en online marketing. Zo bouwde hij zijn eigen website in WordPress, promootte hij zelf zijn Facebookpagina en was hij bekend met Google Analytics.

Blog-6-Peter-van-Keulen

Online marketeers zijn hot
“Ik zag overal om mij heen dat online marketeers hot zijn en raakte met wat mensen uit mijn netwerk in gesprek die hier kansen zagen liggen voor mij. Aangezien ik mij eerst verder in de materie wilde verdiepen en weet dat de ontwikkelingen razendsnel gaan in dit vakgebied, ben ik mij op opleidingen gaan oriënteren.” Via via werd hij gewezen op de opleiding Digital Marketing (basis) van Adwise Academy. Peter: “Een bekende van mij zei: ‘Als je iets met online marketing wilt gaan doen, moet je daar wezen’.”

traineeships

Brede basis
Hij besloot zich aan te melden voor de opleiding en inmiddels heeft hij naar volle tevredenheid zes van de negen sessies (met elk een studiebelasting van drie uur) gevolgd. “Je krijgt een brede basis en leert alles over de laatste ontwikkelen binnen digital marketing. Verschillende specialisten nemen mij mee in de belangrijkste disciplines binnen het vakgebied. Strategie, Concept & Content, SEO, Online Advertising, Social Media, Google Analytics, E-mailmarketing en UX en Conversieoptimalisatie: het komt allemaal aan bod.” 

De opleiding wordt hybride aangeboden, dus je kunt kiezen of je naar het leslokaal komt of online gaat. De groepsgrootte is doorgaans tussen de 6 en 12 deelnemers. Peter vindt het een pluspunt om in contact te komen met andere cursisten, die allemaal een andere achtergrond hebben. “Die verscheidenheid voegt echt iets toe.”

Peter-van-Keulen-transparant-1

‘Met het STAP-budget werd het wel heel aantrekkelijk om aan een nieuwe hoofdstuk van mijn carrière te beginnen’

Peter van Keulen
Peter-van-Keulen-transparant-1
Peter van Keulen

STAP-budget
De training kost €2250,- exclusief BTW, maar omdat Peter STAP-budget via UWV had aangevraagd voor de eerste tranche van 1 maart - en kreeg toegewezen - ging daar €1000,- (inclusief BTW) vanaf. “Zo werd het wel heel aantrekkelijk om met deze opleiding aan een nieuw hoofdstuk van mijn carrière te beginnen”, vertelt Peter. Hij weet nu in ieder geval zeker dat hij verder wil in digital marketing. “Dit ligt mij en er is veel vraag naar deze expertise. Ik zie de toekomst rooskleurig in.”

Voor de zomervakantie is hij klaar met de opleiding. Daarna wil hij eens rond gaan bellen in zijn netwerk om te kijken of hij bekenden kan helpen op het gebied van online marketing of dat ze een interessante baan voor hem hebben. De vervolgtraining Digital Marketing Advanced staat overigens al op zijn verlanglijstje. “Best apart he, voor een autodidact? Maar ik ben nog lang niet uitgeleerd”, lacht hij.  

maikel-veldhuis

Benieuwd wat de Adwise Academy voor jou kan betekenen?

Maikel helpt je graag
.

Operationeel Manager Academy

Stuur een whatsapp!

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.