Zzp’er Peter van Keulen volgt de opleiding Digital Marketing Basis bij Adwise Academy. Voor een prikkie, want hij kreeg STAP-budget toegekend door het UWV, wat hem 1000 euro subsidie opleverde. Wij spraken hem op de zesde opleidingsdag. “Ik kan deze opleiding van harte aanbevelen aan iedereen die een stap wil maken in digital marketing. De trainers zijn kundig en alle disciplines komen aan bod. Het geeft mij een goede basis om straks vol vertrouwen aan iets nieuws te beginnen.”
Peter van Keulen (52) heeft het idee dat hij op een splitsing staat in zijn carrière: of doorgaan met Van Keulen Classic Cars, zijn garage voor old- en youngtimers, en zijn webshop voor onderdelen voor oldtimers, of aan een nieuw hoofdstuk beginnen. “Ik moet nog een jaar of vijftien werken en zie mezelf niet de rest van mijn carrière alleen nog maar sleutelen.” Bovendien is hij eerder commercieel aangelegd dan technisch. Hij is ooit het vak ingerold, nadat hij hobbymatig al sleutelde aan oude auto’s. Zijn eerste liefde kocht hij in 1995, een Alfa Romeo 2000 GTV, ontworpen door Bertone. “Ik heb er 3 jaar over gedaan om hem geheel te restaureren. De dorpels en de onderkant van de achterruit waren zeer slecht. Dé zwakke plekken van dit type oldtimer.” Daarna volgde een Triumph TR6 en een Porsche 911 S, een 911 Targa S uit 1976.
In september 2014 besloot hij van zijn werk zijn hobby te maken en sindsdien helpt hij in zijn garage in Wierden klanten met onderhoud- en reparatiewerkzaamheden. “Daarnaast geef ik restauratieadvies, en begeleid ik de aan- en verkoop van old- en youngtimers. Specialistisch werk besteed ik uit via mijn netwerk.” Begin 2022 vond hij dat het tijd was om het roer om te gooien. Hij had als zelfstandig ondernemer al behoorlijk wat affiniteit met ICT en online marketing. Zo bouwde hij zijn eigen website in WordPress, promootte hij zelf zijn Facebookpagina en was hij bekend met Google Analytics.