Opleiding Digital Marketing advanced

Toe aan een verdiepingsslag binnen Digital Marketing?

Praktische informatie

Startdatum

7 maart 2024 (Digitaal)
4 juni 2024 (Digitaal)
Klik hier voor meer mogelijkheden

Tijdstip

09:30 - 12:30 uur

Deelnamekosten

€2750,- excl. BTW
(of €229,15 p.m.)

Voor wie?

Heb jij al basiskennis van digital marketing en wil jij een verdiepingsslag maken? Volg dan nu de opleiding Digital Marketing Advanced. Deze opleiding is bedoeld voor degene die  klaar is voor een verdiepingsslag. In de Advanced opleiding ga je hands-on bezig met digital marketing en leer je het geleerde toe te passen in de praktijk.

Als de trainingen van deze opleiding niet helemaal aansluiten bij jouw ontwikkelbehoefte, dan is het mogelijk om ze te vervangen door een andere training. Neem gerust contact met ons op, zodat we samen de mogelijkheden kunnen bespreken. We willen graag zorgen dat de opleiding optimaal aansluit bij wat jij nodig hebt.

De basiskennis nog niet volledig onder de knie? Volg dan onze opleiding Digital Marketing Basis.

Personaliseer je leerervaring: Welke training je ook kiest bij de Adwise Academy, jouw leerdoelen staan bij ons centraal. Laat ons weten wat je doelen zijn, zodat we de training optimaal op jou kunnen afstemmen!

DSC_2524

Programma

Digital marketing strategie
Online marketing is minder online dan je denkt. De basis om succesvol online marketing in te zetten begint bij het fundament. Je leert hoe je een goed fundament bouwt waarop jouw online marketing strategie kan excelleren. De inhoud van de training ziet er als volgt uit:

  • Afstemming van de huidige situatie; waar staat het bedrijf nu op het gebied van online marketing;
  • Van online channels naar marketing strategie naar business goals;
  • Wat is het verschil tussen strategie en tactiek; 
  • Voordat je begint met online marketing moet de basis goed zijn; 
  • Ken je doelgroep;
  • Hoe speel je hierop in?

DSCF5129-1

Google Analytics 4
Met deze advanced training zet je echt de volgende stap in de wereld van Google Analytics 4.

De inhoud van de training ziet er als volgt uit:

  • Analyseren met Google Analytics 4
  • Parameters en Custom Dimensions/Metrics
  • Werken met Analysehub
  • aangepaste rapportages maken
  • Uitbreiden van google Analytics 4.

people-29

Concept en Creatie

Je werkt door middel van brainstorm, analyse en research een concept uit dat je daadwerkelijk gaat uitvoeren. Ofwel als concept gaat vorm geven.
Deze training behandelt o.a. de volgende onderwerpen om werkelijk van concept tot creatie te komen en begrip te ontwikkelen voor de uitgangspunten van succesvolle content creatie:

  • Basisbegrip en kennis van content
  • Persona’s
  • Archetypes
  • Merkwaarden
  • Merktstrategie
  • Story Builders
  • Identiteit en Design
  • Magazine denken

google-analytics-advanced

ChatGPT & AI 
Ben jij benieuwd naar alle ontwikkelingen op het gebied van AI en ChatGPT en ben je benieuwd hoe jij hier jou voordeel mee kunt doen? Zie jij hier kansen voor je zelf maar weet je niet waar je moet beginnen?
De inhoud van de training ziet er als volgt uit:

  • Wat is ChatGPT & AI en waarom is het zo ingrijpend voor marketing?
  • Wat zijn de best practices van de marketeers van Adwise;
  • Hoe kun je direct na de training al beginnen met de toepassing
  • Ga je zelf aan de slag met ChatGPT.

robot2

SEA: Video & Display Advertising
In deze training zet je een vervolgstap om een Google Ads (voorheen Google Adwords) professional te worden. Je leert de principes van Display en Video Advertising. De inhoud van de training ziet er als volgt uit:

  • Introductie van video en display adverteren via YouTube en Google Ads;
  • Bereik je online doelgroep met video's en banners;
  • Tips en tricks voor video's en banners die geschikt zijn voor online advertising.

people-02

SEA: Google Ads Search- en Performance Max
In deze training zet je een vervolgstap om een Google Ads professional te worden. Je leert de principes van Search Engine Advertising. De inhoud van de training ziet er als volgt uit: 

  • Korte recap van de Google Ads basisprincipes;
  • Verdiepingsslag in Google Search met geavanceerde technieken en strategieën;
  • Kennismaking met Performance Max & best practices.

ADW-traineeship-1024 spiegel

Social Advertising: Facebook, Instagram & LinkedIn
In deze training zet je een vervolgstap om een Social Ads professional te worden. Je leert het funnel model toe te passen en hoe je campagnes maakt in Facebook/Instagram en LinkedIn. Na het volgen van deze training ben je in staat:

  • Het See Think Do Care model toe te passen;
  • Targeting op Facebook en Instagram in te richten;
  • Meetbaarheid op Facebook en Instagram in te richten;
  • Ben je bekend met de gevorderde functies van Social Media Advertising;
  • LinkedIn advertising
    • Recap beginnerstraining
    • Website Demographics & Conversies
    • Optimalisatie van LinkedIn campagnes
    • Advertentie specificaties en Tips & Tricks

Scherm­afbeelding 2023-05-04 om 14.07.29

Social Advertising: Snapchat, Pinterest & TikTok
In deze training zet je een vervolgstap om een Social Ads professional te worden. Je leert hoe je social ads meetbaar kunt maken, naar welke cijfers je moet kijken om de resultaten te beoordelen en weet je alles over Snapchat, Pinterest & TikTok advertising.

  • Social ads meetbaar maken in Google Analytics
  • Snapchat, Pinterest & TikTok advertising
    • Recap beginnerstraining
    • Optimalisaties van Pinterest campagnes
    • Advertentie specificaties en Tips & Tricks

ADW-2023-Hackaton-8012-1

Resultaat

Na het volgen van deze opleiding:

  • Een diepgaand begrip van digitale marketingstrategieën ontwikkelen.
  • Geavanceerde kennis van Google Analytics 4 toepassen voor gedetailleerde analyses.
  • Concepten en creaties ontwikkelen, van idee tot uitvoering.
  • De potentie van AI en ChatGPT voor marketing doeleinden benutten.
  • Display en video advertising technieken via Google Ads beheersen.
  • Geavanceerde SEA-strategieën en -technieken toepassen.
  • Effectieve social advertising campagnes opzetten op platforms zoals Facebook, Instagram, en LinkedIn.
  • Snapchat, Pinterest, & TikTok advertising strategieën toepassen.
  • Inzicht verkrijgen in de belangrijkste, actuele ontwikkelingen binnen digitale marketing.
  • Het Digital Marketing Advanced certificaat behalen, bewijs van je geavanceerde kennis en vaardigheden.


Studiebelasting / inspanning

De studiebelasting is acht dagdelen van 3 uur.
  Schrijf je nu in!

Onze Academy trainers

Delen graag kennis vanuit hun expertise.

Angelique Prenger
Angelique Prenger Brand & UX strategist
Marlon Achteresch
Marlon Achteresch Content Strategist
Daan Loohuis
Daan Loohuis Head of AI and Strategy / Senior Digital Strategist
Nick Oltvoort
Nick Oltvoort Head of Advertising / Senior Digital Advertising Marketeer
Wendy Bolhuis
Wendy Bolhuis Head of Brand & Experience
Marten Kracht
Marten Kracht Head of CRO & UX
Shari Jalimsing
Shari Jalimsing Head of SEO & Senior SEO marketeer
Davey Stokkers
Davey Stokkers Head of SEA / Senior Digital Advertising Marketeer
Tom de Haas
Tom de Haas Learning & Development Manager
Elke Eijsink
Elke Eijsink Marketing Automation Specialist
Eelco ter Hedde
Eelco ter Hedde Digital Advertising Marketeer
Dennis Westerbeek
Dennis Westerbeek Senior Digital Advertising Marketeer
Wouter Nieuwerth
Wouter Nieuwerth Head of Data & Analytics / Senior Analytics Consultant
Christiaan Dollen
Christiaan Dollen Head of Data & Intelligence
Jurre Oosterwechel
Jurre Oosterwechel Head of Marketplaces / Senior digital advertising marketeer
Anouk van Leussen
Anouk van Leussen Copywriter en schrijftrainer
Joris Kroes
Joris Kroes Head of Performance Strategy / Senior Performance Strategist
Loraine Seliger
Loraine Seliger Data Marketeer
Maaike Vollenbroek
Maaike Vollenbroek Social Advertising Marketeer
Pauline van Miert
Pauline van Miert Head of Display & Paid Social
Jens Ijland
Jens Ijland Marketing Analyst & Performance strategist
Ilona Bikker
Ilona Bikker Display & Social Advertising Marketeer
Eline de Valk
Eline de Valk Marketing Automation & UX /CRO specialist
Bob Olthoff
Bob Olthoff SEO Marketeer
Stijn Buisman
Stijn Buisman SEO Marketeer
Björn Sinnema
Björn Sinnema Trainer Contentmapping
Elmer Emanuels
Elmer Emanuels Marketing manager & Trainer Digital Marketing
Marlin Perton
Marlin Perton SEO Marketeer
Mendel Koornstra
Mendel Koornstra Digital Advertising Marketeer
Zoë Koedam
Zoë Koedam Display & Social Advertising Marketeer
Tim Derksen
Tim Derksen CRO specialist
Graziëlla Jansen Eijken Sluijters
Graziëlla Jansen Eijken Sluijters Social Advertising specialist
Timo Spanjaard
Timo Spanjaard Digital Advertising & Marketplaces marketeer

Adwise Academy: Waar vooruitgang en praktijkervaring samenkomen

 

Adwise Academy biedt een leerervaring die zowel teams als individuen meeneemt naar het volgende niveau van professionele ontwikkeling. Met trainingen die volledig zijn afgestemd op de unieke vereisten van je organisatie en de persoonlijke groei van elke deelnemer, halen onze ervaren trainers het beste naar boven met kennis direct uit de praktijk. Ze verbinden theorie naadloos met echte werkscenario's en bieden inzichten die deelnemers meteen kunnen toepassen. Of het nu gaat om het versterken van een heel team of om persoonlijke vaardigheden te verdiepen, Adwise Academy staat garant voor praktijkgerichte trainingen die resulteren in directe meerwaarde en een duurzame impact op zowel persoonlijk als organisatieniveau.

 

Kan je niet op deze data?

Bij Adwise Academy begrijpen we dat het niet voor iedereen mogelijk is om onze live trainingen bij te wonen. Heb je interesse in een live training, maar komt een andere datum je beter uit? Neem dan contact op met Maikel via WhatsApp voor meer informatie en de mogelijkheden. WhatsApp contact

Tiara-Schouten

Dit zeggen onze deelnemers

Succesverhalen
.

''De Adwise Academy heeft mij een brede kennis over het vak gegeven en inzicht gegeven in mijn voorkeuren/specialiteiten.''

Tiara Schouten
Content medewerker bij Otto Simon
Tiara-Schouten
Tiara Schouten
Content medewerker bij Otto Simon
Marlies-Potgieter

Dit zeggen onze deelnemers

Succesverhalen
.

''De combinatie van de trainers en de stof maakt dat je uitkeek naar de volgende les. Goede feedback op vragen, huiswerk en de eindpresentatie. De opleiding is zeer waardevol.''

Marlies Potgieter
Secretaresse bij Avedan
Marlies-Potgieter
Marlies Potgieter
Secretaresse bij Avedan

Meld je direct aan

En wees verzekerd van een plek 

Maikel-Veldhuis (2)

Heb je hulp nodig bij je keuze, of heb je inhoudelijke vragen?

Maikel helpt je graag
.

Business Unit Manager Adwise Academy

Stuur een Whatsapp!

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.