Programma
Tijdens de opleiding krijg je een introductie in de wereld van digital recruitment en ga je dieper in op trends en ontwikkelingen binnen dit vakgebied. Ook start je met het bepalen van een strategie en het schrijven van een ‘employer journey’. De Digital Recruitment opleiding bestaat uit 8 sessies van 3 uur.
Recruitment Strategie & Candidate journey
In deze training zet je een eerste stap om een Digital Recruiter te worden. Je leert alle basisprincipes van Digital Recruitment. Deze training bestaat uit verschillende onderdelen:
- Kennismaken met digital recruitment;
- Trends & ontwikkelingen binnen digital recruitment;
- Ontwikkelen van een digital recruitment strategie;
- Het bereiken van de juiste doelgroepen;
- De candidate journey van jouw doelgroepen.
Recruitment strategie: Middelenmix & business case
Deze training bestaat uit verschillende onderdelen:
- Welke kanalen zijn er;
- Hoe onderzoek en bepaal je de potentie van kanalen?;
- Welke kanalen zijn interessant voor jouw doelgroep en doelstellingen);
- Hoe bepaal je de ideale mix aan kanalen op basis van beschikbaar budget?;
- Hoe vertaal je de recruitment strategie, kanalenmix en budgetten door naar een passende business case.
Training & Workshop Employer brand concept
In deze training zet je een stap om als digital recruiter betere concepten en content te maken. Je leert alle basisprincipes van concept & content op het gebied van recruitment.
Deze training bestaat uit verschillende onderdelen:
- Wat is employer branding?
- Wat is de ideale relatie tussen het corporate en employer brand?
- Hoe ontwikkel ik een employer brand concept?
- Wat is een EVP en hoe pas ik dit toe?
- De rol van merkarchetypen.
- De toepassing van het employer brand in elk van de fases in de journey.
- Zelf aan de slag met de ontwikkeling van een employer brand.
Moderne vacatureteksten schrijven deel 1
De verschillende generaties op de arbeidsmarkt vragen om verschillende schrijfstijlen in jouw vacatureteksten. Tijdens dit dagdeel leer je hoe je passende en moderne vacatureteksten schrijft die jouw doelgroep aanspreken.
Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:
- Weet je waarom goede vacatureteksten zo belangrijk zijn;
- Weet je aan de hand van heel veel voorbeelden wat het verschil is tussen een goede en een slechte vacaturetekst;
- Weet je hoe je jouw vacatureteksten opstelt en/of verbetert
Moderne vacatureteksten schrijven deel 2
In de tweede training moderne vacatureteksten schrijven leer je hoe je een intro schrijft op basis van een Job Value Proposition, zodat kandidaten na het intro door willen lezen. Ook leer je veel verschillende schrijftechnieken om je teksten aantrekkelijker en wervender te maken. Een klein voorproefje:
- Je leert waarom het voor sommige vacatures goed is om op B1-niveau te schrijven (en hoe je dit doet);
- Je leert kandidaatgericht schrijven;
- Je ontdekt hoe je een lekker ritme in je zinnen - en dus in je tekst - krijgt;
- Je oefent met het begrip ‘show, don’t tell’, oftewel: beeldend schrijven;
- Je ontdekt hoe je holle vaten en clichés ombuigt tot concrete taal - en waarom dit voor een vacaturetekst zo belangrijk is.
Google Ads & Job Boards
In deze training zet je een stap om als digital recruiter te adverteren. Je leert alle basisprincipes over het adverteren gespecialiseerd op Digital Recruitment. Deze training bestaat uit verschillende onderdelen:
- Kennismaken met online advertising;
- Specifiek: Youtube advertising en display advertising;
- Best practices binnen Google Ads;
- Jobboards: Indeed, Linkedin Jobs en Google Jobs.
Advertising via Social
In deze training zet je een stap om als digital recruiter te adverteren. Je leert alle basisprincipes over het adverteren gespecialiseerd op Digital Recruitment. Deze training bestaat uit verschillende onderdelen:
- Introductie: Wat is Social Advertising?
- Recruitment via Facebook Advertising;
- Aan de slag! Vacature plaatsen via Facebook;
- Recruitment via LinkedIn Advertising;
- Recruitment via Snapchat Advertising
Hunten & Digitale Communicatie
In deze training zet je een stap om als digital recruiter te adverteren. Je leert alle basisprincipes over Digital Recruitment. Deze training bestaat uit verschillende onderdelen:
- De fases in het proces van proactief werven;
- Opstellen Recruitment Scorecard;
- Keuze wervingsmiddelen;
- Zoekopdrachten uitvoeren;
- Het eerste contact met de kandidaat;
- Database opbouw;
- Talent Pooling (ATS);
- Let’s hunt!
Resultaat
- Na het volgen van deze opleiding:
- Ben je bekend met alle ins en outs van Digital Recruitment;
- Beheers je de skills als digital recruiter en weet je de nieuwste methoden in te zetten om (toekomstige) medewerkers online nog beter te binden;
- Ben je in bezit van het Digital Recruitment opleiding certificaat.
Studiebelasting / inspanning
- De opleiding heeft een duur van 8 weken. De studiebelasting is 3 uur per week.