Een digitale voorsprong begint met mensen die vooroplopen, stelt Sanne Nijhof, BU-manager van WisePeople. Het zusterbedrijf van Adwise en Adwise Academy is een League van Digital Masterminds in de breedste zin van het woord: zzp, interim of vast - het kan allemaal bij WisePeople. Via het Continuous Learning Program (CLP) van Adwise Academy blijft hun online marketingtalent zich continue ontwikkelen. “Je bent nooit uitgeleerd in dit vakgebied”, weet Sanne.
Het (jonge) talent van WisePeople helpt organisaties om echt een stap vooruit te zetten op het gebied van digital marketing. Een deel van de young professionals die via het WisePeople-traineeship worden opgeleid door Adwise gaat voor Adwise zelf aan de slag, een ander deel begint aan een uitdagende opdracht bij een van de vele klanten van het digital agency. “Vaak zijn dat bedrijven die slechts enkele online marketeers in dienst hebben. Zo hebben we nu young professionals werken bij een leverancier van zonne-energie, serverkasten, digitale kantoorartikelen maar ook bij een deurenfabrikant. En dan is het fijn om als young professional te kunnen sparren met andere vakgenoten”, licht Sanne toe.
Vandaar dat de young professionals eerst een intensieve trainingsperiode volgen van drie maanden bij Adwise, met zo’n 40 verschillende trainingen op het gebied van digital marketing, zodat de basis er goed inzit. Daarna gaan ze aan de slag bij Adwise of een van de opdrachtgevers. “Maar als ze praktijkervaring op gaan doen loop je natuurlijk tegen dingen aan op de werkvloer of wil je toch dingen nog eens herhalen of juist een verdiepingsslag maken. Bovendien is er meer dan vakkennis alleen. Ook op het gebied van persoonlijke ontwikkeling willen wij ze helpen groeien”, vertelt Sanne.