"Ontwikkeling belangrijk instrument voor personeelsbehoud"

Sanne Nijhof - Manager WisePeople

Een digitale voorsprong begint met mensen die vooroplopen, stelt Sanne Nijhof, BU-manager van WisePeople. Het zusterbedrijf van Adwise en Adwise Academy is een League van Digital Masterminds in de breedste zin van het woord: zzp, interim of vast - het kan allemaal bij WisePeople. Via het Continuous Learning Program (CLP) van Adwise Academy blijft hun online marketingtalent zich continue ontwikkelen. “Je bent nooit uitgeleerd in dit vakgebied”, weet Sanne.

Het (jonge) talent van WisePeople helpt organisaties om echt een stap vooruit te zetten op het gebied van digital marketing. Een deel van de young professionals die via het WisePeople-traineeship worden opgeleid door Adwise gaat voor Adwise zelf aan de slag, een ander deel begint aan een uitdagende opdracht bij een van de vele klanten van het digital agency. “Vaak zijn dat bedrijven die slechts enkele online marketeers in dienst hebben. Zo hebben we nu young professionals werken bij een leverancier van zonne-energie, serverkasten, digitale kantoorartikelen maar ook bij een deurenfabrikant. En dan is het fijn om als young professional te kunnen sparren met andere vakgenoten”, licht Sanne toe.

Vandaar dat de young professionals eerst een intensieve trainingsperiode volgen van drie maanden bij Adwise, met zo’n 40 verschillende trainingen op het gebied van digital marketing, zodat de basis er goed inzit. Daarna gaan ze aan de slag bij Adwise of een van de opdrachtgevers. “Maar als ze praktijkervaring op gaan doen loop je natuurlijk tegen dingen aan op de werkvloer of wil je toch dingen nog eens herhalen of juist een verdiepingsslag maken. Bovendien is er meer dan vakkennis alleen. Ook op het gebied van persoonlijke ontwikkeling willen wij ze helpen groeien”, vertelt Sanne.

WisePeople-Sanne-V5

Continuous Learning Program

Dat is waarom de young professionals die het Young Mastermind Programma volgen iedere maand worden bijgespijkerd via het Continuous Learning Program (CLP) van Adwise Academy, zodra ze aan de slag gaan bij een opdrachtgever. Zo kunnen de young professionals zichzelf verder blijven ontwikkelen. En dat is nodig, want de ontwikkelingen in de digital marketing gaan razendsnel en soms is kennis na één of twee jaar alweer achterhaald.

Bovendien is de kans groter dat talent door middel van het CLP behouden blijft voor organisaties na het traineeprogramma dat in totaal 15 maanden duurt. En dat is prettig in deze overspannen arbeidsmarkt. “Ontwikkeling is belangrijk voor het behoud van medewerkers en dat geldt zeker voor jonge, ambitieuze professionals. De generatie die nu de arbeidsmarkt betreedt wil zich vooral uitgedaagd blijven voelen en zichzelf 24/7 kunnen blijven ontwikkelen. Dat kunnen organisaties onder meer faciliteren door gebruik te maken van het Continuous Learning Program.”

13a8de2f-88df-41ca-940f-be86f6a1a74b.JPG

Enthousiaste reacties

De eerste deelnemers reageren tot nu toe heel erg enthousiast op het programma. Ze vinden het vooral fijn om nieuwe kennis op te doen binnen het vakgebied, maar ook om zich persoonlijk verder te ontwikkelen. Daarnaast kunnen ze het geleerde direct toepassen in de praktijk. Sanne: “Ze mogen ook eigen praktijkcases inbrengen en omdat de deelnemers verschillende achtergronden en specialismen hebben wordt er veel van elkaar geleerd. Je leert heel veel door te sparren met vakgenoten en trainers”.
Ook opdrachtgevers zijn enthousiast over het programma. De young professional die bij hen gedetacheerd is blijft up-to-date met de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital marketing en krijgt les van de ervaren vakspecialisten van Adwise. Bovendien kan er kennis en ervaring worden uitgewisseld met vakgenoten, waardoor zij meer uit zichzelf weten halen. Dit alles levert kundige en tevreden medewerkers op. “De toegevoegde waarde is overduidelijk voor opdrachtgevers. Bovendien weten ze vaak zelf niet hoe ze hun medewerkers, vooral inhoudelijk, het best kunnen ontwikkelen”, merkt Sanne.

 

Groei

De volgende lichting Young Professionals die instroomt in het Digital Mastermind Programma zal ook gebruik maken van CLP zodra de deelnemers concreet aan de slag gaan bij een opdrachtgever. Graag ziet Sanne dat alle digital-professionals op een of andere manier continu worden geschoold via het programma. Je bent namelijk nooit uitgeleerd, is haar overtuiging. “Alle partijen hebben hier baat bij: bedrijven groeien door de mensen die er werken en mensen groeien door de bedrijven waar ze werken.”

maikel-veldhuis

Benieuwd wat de Adwise Academy voor jou kan betekenen?

Maikel helpt je graag
.

Operationeel Manager Academy

Stuur een whatsapp!

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.