‘Ik heb hier wel honderd sparringpartners’

Interview met Rik Geessinck over afstuderen bij Adwise Academy

Rik Geessinck doet momenteel zijn afstudeerstage bij Adwise Academy. Hij onderzoekt hoe de ontwikkelpartner uit Almelo zich optimaal kan profileren in de markt en schrijft hiervoor een marketingcommunicatieplan. Het tofste aan zijn afstudeerplek? “Er is ontzettend veel kennis en ervaring in huis en ze lopen hier altijd twee stappen voor.”

Rik (23) is in februari begonnen aan zijn afstudeeropdracht bij Adwise Academy. Hij doet vier dagen in de week onderzoek voor zijn scriptie en werkt er daarnaast één dag in de week mee. Zo kan hij zelf ook meedraaien in het team en ervaring opdoen met diverse taken.

Daarnaast werkt hij drie tot vier avonden in de week bij Grand Plaza in zijn woonplaats Eibergen als gastheer en ober. “Het is best aanpoten om die twee banen te combineren. Zo moet ik straks als ik hier klaar ben meteen door naar het restaurant; ik heb mijn kleding al in de kofferbak van de auto liggen. Maar ik vind het leuk om te blijven doen. Ik kan mij ook in de horeca nog volop ontwikkelen. Zo doe ik sinds januari vorig jaar ook een deel van de marketing bij Grand Plaza. Daarnaast doe ik de marketing en sociale media voor PUUR Patisserie.”

Rik Geessinck

Een bezige bij dus, die Rik. Hij zit in zijn laatste jaar van de studie Creative Business aan Hogeschool Saxion. “Een hele leuke opleiding, die heel breed is. Zeker in het begin was er ook veel aandacht voor de productie van content, zoals copywriting, fotografie en video. In het tweede jaar heb ik marketing als specialisatie gekozen. Dan ga je je ook meer bezig houden met het ontwikkelen van concepten en campagnes en strategieën.” In juli hoopt hij af te studeren. En dat is het wat hem betreft de hoogste tijd om te gaan werken. “Ik heb hiervoor eerst mbo gedaan, dus ik ben wel een beetje klaar met studeren.”

Begrip in de marketingwereld

Hij is blij dat hij aan de slag mocht bij Adwise Academy. “Adwise is een begrip in de regio als je iets met marketing doet – en ik denk ook ver buiten de regio. Ze lopen altijd voorop en er zit ontzettend veel kennis en ervaring. Ze hebben hier alle disciplines in huis.” Op zijn eerste dag keek hij zijn ogen uit. Het viel hem meteen op hoe groot de organisatie is en de hippe werkomgeving vindt hij enorm inspirerend.

Ook de mensen die er werken vielen hem vanaf de eerste dag in positieve zin op. “Iedereen is heel benaderbaar en wil mij graag verder helpen. Ik heb hier wel honderd sparringpartners. Dat was wel anders bij mijn vorige stage waar ik zo’n beetje in mijn eentje de marketing deed. Je wordt hier ook echt voor vol aangezien. Daarnaast is het leuk dat er zoveel afstudeerders zitten bij Adwise.” Momenteel is er een pool van acht afstudeerders en zij hebben onderling veel contact. Rik weet dat veel werkstudenten na het behalen van hun diploma voor Adwise blijven werken. “Dat zegt wel iets over de sfeer en ontwikkelmogelijkheden hier.”

Marketingcommunicatieplan

Zijn opdracht bij Adwise Academy is het schrijven van een marketingcommunicatieplan. “Adwise Academy wil zich meer gaan profileren als ontwikkelpartner en ik ga een plan schrijven hoe dit gerealiseerd kan worden. Ik ga onderzoeken wat de beste aanpak is, welke marketing middelen er in gezet kunnen worden en hoe de Academy hier gebruik van kan maken. Ik laat mijn creativiteit hier graag op los en hoop een plan te schrijven dat echt van waarde is voor Adwise Academy.“

overige-09 (2)

Zelf meedraaien

Rik kwam bij Adwise terecht via een jongen die hij kent van de sportschool die enthousiast vertelde over zijn baan. Hij kende de organisatie al wel, ook omdat hij al verschillende gastcolleges had gevolgd door experts van Adwise. “Ik ben gaan praten en tijdens mij tweede gesprek hoorde ik van Sannefleur en Maikel dat Adwise Academy op zoek was naar iemand die niet alleen onderzoek ging doen, maar ook echt wilde meedraaien. Dat sprak mij enorm aan. Al snel waren we eruit en kon ik aan de slag.” Hij heeft het erg naar zijn zin. “Als je iets wilt leren op marketinggebied moet je hier zijn. Je kunt jezelf hier optimaal ontwikkelen en je krijgt veel ruimte om dingen op te pakken en te ontdekken. Gisteren ben ik bijvoorbeeld mee geweest naar een draaidag voor een commercial. Dat was ontzettend leuk en leerzaam.”

In de eerste weken dat hij hier zat heeft hij een plan van aanpak opgesteld en is hij begonnen met het ontwikkelen met verschillende formats voor social media. Zo is recent de eerste uitreiking van ‘Trainer van de maand’ online gekomen. Hij hoopt zijn afstudeeropdracht uiteindelijk af te ronden met een mooi cijfer, maar ook hoopt hij dat Adwise Academy – en wellicht ook Adwise – echt iets kan met wat hij bedacht en ontwikkeld heeft. “Ik hoop dat ze het ook echt een tijd gaan gebruiken.”

Hij staat er zeker voor open om hier na zijn studie te blijven werken. “Mijn hart ligt zowel in de marketing als in de horeca. Mijn droom is om deze twee vakken te combineren. Het lijkt mij dan ook het leukst om marketing toe te passen in onder meer de horeca.” Het liefst begint hij ooit een eigen bedrijf. “Maar dat is iets voor later.”

sannefleur-perik-boswerger

Benieuwd wat de Adwise Academy voor jou kan betekenen?

Sannefleur helpt je graag
.

Business Unit Manager Academy

Stuur een whatsapp!

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.