‘In online marketing is je blijven doorontwikkelen een must’

Janneke de Wilde, deelneemster Continuous Learning Program

Janneke de Wilde is marketeer bij Emergo Prefab in Almelo. Dit bedrijf levert totaaloplossingen voor de gebouwschil, zoals pefab daken, wanden, dakkapellen en woonmodules en biedt een compleet prefab modulair woningconcept. Aanvullend op de bouwoplossingen levert het bedrijf ook duurzame energieoplossingen zoals het prefab energiedak Navitect II. “We zijn vooruitstrevend en innovatief en als het gaat om onze online marketing willen we dat zijn én blijven. Daarom zullen we onszelf altijd moeten blijven ontwikkelen.” Om die reden haakte Janneke aan bij het Continuous Learning Program (CLP) van Adwise Academy. 

Janneke (32) studeerde Technisch Commerciële Textielkunde, een studie die zich richt op managementfuncties in de textiel- en kledingbranche. Marketing was één van de aspecten die ook aan bod kwam tijdens de opleiding en gaandeweg ontdekte ze dat ze dat vakgebied toch wel heel leuk en interessant vond. Ze deed een specialisatie in marketing en studeerde af bij een online marketingbureau in Hardenberg. Ze werkte onder meer als marketeer bij een tussenpersoon in verzekeringen en een arbodienst en kwam begin 2022 terecht bij Emergo Prefab. 

“Emergo is een echt maakbedrijf en levert van oudsher complete prefab dakoplossingen. Die worden in de fabriek in elkaar gezet en daarna vervoerd naar de bouwplaats waar ze gemonteerd worden. Daarnaast heeft Emergo Premodu een modulair woonconcept ontwikkeld waarbij een complete woning kan worden neergezet in slechts vijf dagen tijd, zodra de fundering eenmaal staat.” Het bedrijf ontwikkelde verder een innovatief concept waarbij zonnepanelen volledig geïntegreerd zijn in prefab-daken en op dit moment is er een product in ontwikkeling dat warmte opwerkt in daken. 

JannekeDeWilde_07_(1)

Ondergeschoven kindje

In de bouwwereld was marketing vaak een ondergeschoven kindje. Maar die tijden lijken voorbij, vertelt Janneke. “We willen nieuwe doelgroepen bereiken met onze innovatieve producten en dan moet je ook innovatief zijn met je online marketing. Daarom zijn we aangehaakt bij Adwise, die op dat vlak een voorloper is. Toen ik hoorde van het Continuous Learning Program van Adwise Academy, dat de persoonlijke ontwikkeling van online marketeers moet versterken, was ik meteen enthousiast.”

Online marketing is een vakgebied dat zich razendsnel ontwikkelt. Janneke wil niet het idee hebben dat ze achter de feiten aanloopt bij de laatste trends en ontwikkelingen. Daarnaast wil ze graag geïnspireerd worden en sparren met vakgenoten en de beste marketingspecialisten van Adwise. “Ik wil graag nieuwe dingen leren en vaker out-of-the-box denken, maar de tijd ontbreekt vaak om alle trends en ontwikkelingen zelf bij te houden. Adwise Academy maakt met het CLP een voorselectie, zodat je alleen leert over echt relevante nieuwe ontwikkelingen en tools en meteen de diepte in kunt gaan. Bovendien ga je er ook gelijk concreet mee aan de slag in de praktijk.”

Caravan en stapelbed

Janneke volgt via het CLP ieder kwartaal een relevante training bij Adwise Academy. Zo is ze begonnen met de themadag Google Analytics (‘s ochtends) en Grip op je werkweek (’s middags). Het kwartaal erna volgde ze Concept & Content. En onlangs koos ze voor Social Media & Social Advertising. Daarnaast bracht ze een bedrijfsbezoek aan Google. “Het was zo gaaf om met eigen ogen te zien hoe ze daar te werk gaan! Google is het stuur van alle marketing, althans zo zie ik het. Ze hebben ons uitgelegd welke ontwikkelingen ze zien aankomen in Marketing Automation en uitgelegd hoe je Google strategisch beter voor jouw organisatie kunt laten werken. Ook hun kantoor was heel inspirerend. Zo was er een Google-caravan, uiteraard de bekende glijbaan en stond er een Google-stapelbed, voor medewerkers die behoefte hadden aan een powernap. Ik weet niet of het in de praktijk vaak gebruikt wordt, maar het geeft wel aan dat ze goed voor hun personeel willen zorgen en dat het fun-element groot is.”

ADW-2022-Continuous-learning-program-4417 (1)

Ze vindt het prettig dat ze regelmatig dezelfde gezichten ziet tijdens de trainingen. Cursisten leren elkaar zodoende steeds beter kennen en er wordt veel kennis en ervaring uitgewisseld. “Het is heel prettig om met vakgenoten te sparren over waar zij tegenaanlopen en te horen hoe zij een bepaald probleem hebben opgelost. Als marketeer denk je vaak alleen vanuit de branche waarin je werkt en in mijn geval werk ik op een kleine marketingafdeling. Dan is zo’n sessie met vakgenoten die zich allemaal willen blijven verbeteren heerlijk. De deelnemers werken voor verschillende bedrijven en hebben verschillende achtergronden, maar dat maakt het juist zo interessant. Het CLP zet je echt in een helikopter en daagt je uit om iets eens vanuit een ander perspectief te bekijken.”

 

Nieuwe zin en passie

Janneke is erg te spreken over het niveau van de trainers van Adwise Academy. “Het zijn stuk voor stuk ervaren professionals die hun kennis over hun specialisatie graag met je delen. Er is veel interactie en de sessies zijn heel laagdrempelig. De trainers staan meer naast je dan boven je.” Hierdoor voelt het voor haar alsof ze tips en tricks krijgt van een collega.  

Na afloop van iedere trainingsdag dacht de marketeer van Emergo Prefab: hier moeten we wat mee! Ze benadrukt dat de CLP-dagen nieuwe zin en passie geven. “Het is echt een inspiratiebron om weer verder te gaan. Ik merk dat ik dingen nu anders doe dan voorheen. Zo heb ik de structuur en thema’s voor social media aangepast op basis van wat ik daar hoorde over het 3H-model. En ik heb een aantal collega’s die daarvoor openstonden geattendeerd op het boek ‘Getting things done’, dat aan bod kwam tijdens de sessie Meer Grip op je Werkweek.”

Ze noemt het CLP-programma een dikke aanrader voor online marketeers die zichzelf willen blijven ontwikkelen. Als het aan haar ligt gaat ze er volgend jaar mee door. “Dat is natuurlijk wel afhankelijk van onze plannen en de thema’s die binnen het programma aan bod komen. Als er bijvoorbeeld een sessie is op het gebied van Account Based Marketing komt, ben ik graag van de partij! Het is een inspirerende plek, met fijne, kundige mensen en - niet te vergeten - de lunches zijn altijd heerlijk en gezellig!”

sannefleur-perik-boswerger

Benieuwd wat de Adwise Academy voor jou kan betekenen?

Sannefleur helpt je graag
.

Business Unit Manager Academy

Stuur een whatsapp!

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.