Het eerste jaar van het Continuous Learning Program (CLP) van Adwise Academy zit er bijna op. Ook volgend jaar start er weer een lichting met marketingprofessionals die het beste uit zichzelf wil halen op het gebied van online marketing en persoonlijke ontwikkeling. Sannefleur Perik, Business Unit Manager van Adwise Academy blikt in dit interview terug en vertelt meer over de toekomstplannen van het CLP. “De ontwikkelingen in ons vakgebied gaan razendsnel. Je zult jezelf als online marketeer permanent moeten blijven ontwikkelen.”
Het idee voor het Continuous Learning Program (CLP) ontstond zo’n 1,5 jaar geleden, toen er steeds meer vraag vanuit de markt kwam naar een continu ontwikkelingsprogramma voor het digitale werkveld van marketingmanagers en -professionals. “We hoorden steeds vaker van onze klanten dat ze het idee hadden dat ze achter de feiten aanlopen bij de laatste trends en ontwikkelingen. En dat is logisch, want de online marketingwereld verandert razendsnel”, vertelt Sannefleur.
Adwise helpt klanten al jaren met de implementatie van de laatste online marketing tools, maar ook over strategie en implementatie. “Wij lopen voorop en willen onze kennis graag delen met anderen, zodat we samen een optimaal resultaat kunnen bereiken”, licht de manager van Adwise Academy, de opleidingspoot van Adwise, toe. Veel marketingmanagers en -professionals hebben vaak nog een inhaalslag te maken op het gebied van online marketing. “Bij digitale transformaties is de invloed van de mens, en daarmee de ontwikkeling, minstens zo belangrijk als processen en technologie. Wij zijn bovendien van mening dat organisaties de basiskennis voor online marketing zelf in huis moeten hebben. Dat is hoe het CLP is ontstaan.”
