"Graag zie ik een follow-up van het CLP want er is niets leuker dan sparren met vakgenoten"

Sandra Koster over het Continuous Learning Program van Adwise Academy

Sandra Koster (38) volgt het Continuous Learning Program van Adwise Academy. Een programma waarin je jezelf én je digitale skills ontwikkelt onder begeleiding van ervaren vakspecialisten. “Het leukste is het sparren met de andere deelnemers en docenten. Iedereen heeft weer een andere invalshoek en loopt weer tegen andere dingen aan. Samen tillen we elkaar naar een hoger niveau.”

Sandra is marketing- en communicatiemedewerker bij Traas Nederland, specialist in ongediertebestrijding, building care en nature care met inmiddels vier kantoren verspreid over heel Nederland. Ze vervult die functie nu bijna twee jaar en werkte hiervoor onder meer bij DELTA, XL Shop Group, Conrad en van 2008 tot 2019 had ze haar eigen bedrijf in marketing en vormgeving, 23Tien geheten. Momenteel werkt ze ook met regelmaat voor het bedrijf van haar vriend (Muralt) die net als Sandra van origine grafisch vormgever is. “Tijdens de lockdown hebben we een lasermachine gekocht, zodat we niet de hele tijd met onze neus achter de pc zaten. We printen niet alleen op papier, maar lasersnijden en graveren nu ook materialen zoals hout en acrylaat. We zijn en blijven toch creatieve duizendpoten. Zo ben ik in een ver verleden ook bodypainter geweest.”

Tijdens haar tijd bij Conrad leerde ze Tom de Haas kennen, die inmiddels Learning & Development Manager is bij Adwise Academy. “Hij werkte in Engeland en ik in Nederland, maar toch spraken we elkaar geregeld via de telefoon - een fijne collega. Toen ik zag dat hij bij Adwise ging werken, ben ik dat bedrijf gaan volgen op social media.” Zodoende kwam ze erachter dat Adwise via Adwise Academy diverse online marketing trainingen aanbood en bezig was met het opzetten van het Continuous Learning Program (CLP). Omdat zij bij Traas niet in een dedicated marketing- en communicatieteam zit, maar onderdeel is van het commerciële team, merkte ze dat ze behoefte had om te sparren met vakgenoten. “Daarnaast vind ik het belangrijk om mezelf te blijven ontwikkelen. Dus toen ik een bericht over CLP van Adwise Academy zag besloot ik: daar moet ik wezen!”

Sandra-Koster

Reisafstand geen barrière

Inmiddels was ze weer terugverhuisd van het Oosten van het land, waar Adwise zit, naar haar geboorteprovincie Zeeland. Maar de reisafstand vond ze geen barrière. “Ik heb het nuttige met het aangename gecombineerd. Want ieder kwartaal als ik op donderdag naar een opleidingsdag bij Adwise Academy ging in Almelo, was ik de dag erna vrij en kon ik er mooi een paar dagen aan vast plakken bij mijn vrienden in Twente.”

De eerste training die ze volgde bij Adwise Academy ging over SEA. “Ik had er nog weinig mee gedaan en werkte met externe specialisten als er iets moest gebeuren op dit vlak. Maar ik besloot dat het tijd was om mijzelf hier wat meer in te verdiepen. Ik heb hierbij altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het handig is om zo’n training dan bij een bedrijf te gaan volgen dat Traas ook kan ondersteunen in de toekomst, mocht die behoefte ontstaan. Ik heb namelijk in het verleden gemerkt dat opleiders veel kennis voor zichzelf houden. Vandaar mijn keus voor Adwise Academy, waarbij trainingen vaak worden verzorgd door de ervaren vakspecialisten van Digital Agency Adwise en ze je echt verder willen helpen als je ergens tegenaan loopt op de werkvloer.” Inmiddels heeft ze de eerste advertenties en campagnes via Google Ads geplaatst, dus ze kon de opgedane kennis meteen toepassen in de praktijk.

 

Recruitmentevent8_Tekengebied 1-1

Persoonlijk, kundig en uitwisseling

Wat Sandra het meest aansprak in het Continuous Learning Program van Adwise Academy? Het persoonlijke. De kleine groepen, de mogelijkheid om - mocht dat nodig zijn - ook de lessen op afstand te volgen (maar liever niet, want elkaar echt zien en spreken werkt volgens haar toch het beste). Het kunnen sparren met vakgenoten en de mogelijkheid om vragen te stellen aan de docenten, die uitblinken in hun vakgebied. “Ik heb nog niet meegemaakt dat ze een vraag niet konden beantwoorden. Bovendien halen ze er altijd gelijk interessante praktijkvoorbeelden bij. Dat vind ik persoonlijk heerlijk werken.”

De eerstvolgende ontwikkeldag gaat over e-mail-marketing. Iets waar Sandra een aantal jaren terug wel in gewerkt heeft, maar omdat de ontwikkelingen razendsnel gaan vindt ze het erg prettig om bijgepraat te worden over alle ins- en outs van nu. “Zo ben ik in één dag weer helemaal up-to-date.” Daarnaast kijkt ze erg uit naar het bedrijfsbezoek aan Bol.com. “Als marketeer gaat je hart sneller kloppen van de ervaringen van zo’n frontrunner.” In november staat de laatste opleidingsdag gepland, maar ze hoopt dat er nog iets als een terugkomdag wordt georganiseerd of dat het programma op de een of andere manier wordt verlengd. “De behoefte om ervaringen uit te wisselen en nieuwe kennis op te doen houdt niet op na een jaar. Wat mij betreft zoeken we elkaar met enige regelmaat weer op. Zo blijf je elkaar scherp houden en dwing je jezelf om je te blijven ontwikkelen. Het zou zonde zijn als dit ophoudt.”

Ze denkt al na over mogelijk volgende trainingen, zoals een opfriscursus SEO. Daarnaast wil ze meer de Data Analytics kant op, dus ook daar verwacht ze nog een aantal trainingen in te volgen. Haar werkgever spint hier garen bij. “Ongediertebestrijding klinkt niet sexy, maar ik leer hier ongekend veel over dieren en de natuur. Soms is bestrijding een noodzakelijk kwaad, maar alle professionals die hier werken hebben ongelofelijk veel respect voor flora en fauna. Ik voel mij hier echt op mijn plek en verwacht nog een flink aantal stappen te kunnen zetten op het gebied van digital marketing.”

maikel-veldhuis

Benieuwd wat de Adwise Academy voor jou kan betekenen?

Maikel helpt je graag
.

Operationeel Manager Academy

Stuur een whatsapp!

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.