‘De trainster zorgt ervoor dat je het beste uit jezelf haalt’

Kristel Jansen over de opleiding Copywriting

Kristel Jansen (30) uit Breda startte begin 2022 fulltime als zelfstandig tekstschrijver. Maar na een vervelende ervaring met een klant begon ze aan zichzelf te twijfelen en besloot ze haar zich verder te bekwamen en de opleiding Copywriting bij Adwise Academy te volgen. Dit gaf niet alleen haar schrijf-skills een boost, maar ook haar zelfvertrouwen.

Kristel werkte jarenlang in loondienst bij een woningcorporatie, maar haar hart ging pas echt sneller kloppen van schrijven. Ze noemt zichzelf een reisfanaat eerste klas en hield trouw een reisblog bij: Hiken en biken. Haar verslagen over reizen naar diverse landen op het Afrikaanse continent, Thailand, Nieuw- Zeeland, Zuid-Amerika en het Midden-Oosten werden enthousiast ontvangen, maar in eerste instantie bleef schrijven een hobby. Maar toen zij op haar werk in een bedreigende situatie belandde met huurders besloot ze het roer om te gooien en van haar passie haar werk te maken. Al snel was haar eigen bedrijf geboren.

Zij werkt zowel vanuit Nederland als het buitenland. “Schrijven kan je altijd en overal doen, dus het is heerlijk om de combinatie te maken met mijn andere passie: reizen.” Al snel druppelden de eerste klanten binnen, via een online community waar ze al langer deel van uitmaakte, maar ook via Facebook-groepen en recent ook via een offline business club. “Er is werk zat. De markt voor copywriting is goed, dus ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn stap.” Het merendeel van haar werk bestaat uit het schrijven van SEO-proof webteksten en blogs.

Kristel_Jansen

Goede trainster
Kristel had al diverse online trainingen gevolgd voor het schrijven van teksten, maar na een nare ervaring met een klant eerder dit jaar, merkte ze dat ze begon te twijfelen aan haar kunnen. “Achteraf onterecht, want de briefing was niet goed en de afspraken hadden we niet van tevoren op papier vastgelegd. Maar ja, het kwaad was al geschied.” Ze ging op zoek naar een officiële opleiding en stuitte online al snel op Copywriting bij Adwise Academy. “Via via had ik al goede verhalen gehoord over trainster Anouk van Leussen, dus toen ik haar naam als trainer zag staan, was ik om.”

De opleiding is drie dagdelen en kan zowel klassikaal als online worden gevolgd. Je zit in een blended klas samen met andere gedreven marketeers en zzp’ers en je leert met en van elkaar. “De opleiding was heel leuk en waardevol. Het beste eraan vond ik dat het heel hands-on en praktisch was. Ik herkende veel van hoe ik het al deed en kon de tools, inzichten en tips & tricks die ik kreeg meteen toepassen in de praktijk.”

digital-marketing-advanced

Praktische opdrachten
Het eerste dagdeel van de opleiding behandelt de basis: wat heb je nodig om tot goede copy te komen, hoe gebruik je de juiste woorden voor de juiste lezer en welke formats zijn er zoal voor copywriting? Het thema van het tweede dagdeel is wervend schrijven. Je leert to-the-point schrijven, wisselt lange met korte zinnen af en past conversiegerichte schrijftechnieken toe. Op het laatste dagdeel zetten cursisten de puntjes op de i en komen zaken als verleidelijke titels, technieken om de lezer door te laten lezen, spelregels voor tussenkoppen en opsommingen, call-to-actions (CTA) en details waarmee je het verschil kunt maken aan bod. 

“Iedere les kregen we leuke, praktische opdrachten die we achteraf klassikaal bespraken. Achteroverleunen was dus geen optie, haha. Maar daar hou ik toch niet van; laat mij maar lekker de handen uit de mouwen steken. Trainster Anouk zorgt ervoor dat iedereen het beste uit zichzelf haalt”, vertelt Kristel. Het meest heeft ze geleerd van hoe je ondervangt dat je net die diepere laag vangt. “Een goede voorbereiding en goed doorvragen is hierbij essentieel”, vertelt Kristel. 

Ruimte voor vragen
Ondanks dat ze de les op afstand volgde, had ze toch het idee dat ze alle ruimte kreeg om vragen te stellen, zowel tijdens de les als achteraf via de mail. “We hebben pas een Q&A gehad met de trainster en ook daar kreeg ik uitgebreid antwoord op al mijn vragen over waar ik in de tussentijd tegenaan was gelopen.”

Kristel heeft voor deze training gebruikgemaakt van het STAP-budget, waardoor ze het volledige bedrag vergoed kreeg via UWV. “Het maakte de keus voor deze training nóg makkelijker. Ik kan deze training in combinatie met het STAP-budget iedereen aanbevelen!”

ADW-Academy-meet-the-trainer-Anouk-van-Leussen

Zorg voor een tijdige STAP-aanvraag

Let op: de zak geld van het STAP-budget is eindig. Per jaar stelt de overheid een budget van 218 miljoen euro beschikbaar voor opleidingskosten binnen deze post. Jaarlijks kunnen zo’n 300.000 personen verdeeld over 5 tijdvakken met een STAP-budget scholing volgen. De eerste twee tijdvakken gingen op 1 maart en 2 mei 2022 in en het budget was in no-time op. Zorg dus dat je werknemers tijdig op de hoogte zijn van deze mogelijkheid, zodat ze voor de eerstvolgende mogelijkheid (1 juli 2022 vanaf 10.00 uur) alle benodigde informatie voor de aanvraag hebben.
Veldhuis: “Geïnteresseerde cursisten kunnen zich nu al bij ons aanmelden voor een of meerdere trainingen. Al onze trainingen komen in aanmerking voor STAP-budget. Wij zorgen dan dat het aanmeldformulier voor 1 juli klaarstaat, zodat je straks binnen enkele muisklikken je aanvraag hebt ingediend.” UWV laat doorgaans binnen een week weten of het STAP-budget wordt toegekend. 

maikel-veldhuis

Benieuwd wat de Adwise Academy voor jou kan betekenen?

Maikel helpt je graag
.

Operationeel Manager Academy

Stuur een whatsapp!

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.