Mensen brengen gemiddeld 3 uur per dag door op social media en zien dagelijks maar liefst 2500 contentuitingen voorbijkomen. Als je op wilt vallen als merk, zul je je dus moeten onderscheiden. Jolanda Grutter leert cursisten bij Adwise Academy hoe zij dit het best kunnen aanpakken.
Jolanda Grutter (39) werkt sinds 2017 als Art Director en Senior Creative bij Adwise en verzorgt sinds mei 2020 ook trainingen voor Adwise Academy op het gebied van Concept & Contentmarketing. Sinds kort geeft ze ook de training Employer Branding en verzorgt ze als onderdeel van het Continuous Learning Program (CLP) een lesdag over Concept & Contentmarketing. Ze stelt alle trainingen ook zelf samen. “Zo’n 40% van mijn trainingen staat van tevoren vast, voor de overige 60% laat ik mij leiden door wat de groep vraagt en door mijn eigen enthousiasme. Zulke dingen moet je niet van te voren helemaal dichttimmeren, want anders ben je net een robotje.” Ze vertelt lachend dat het risico op uitloop hierdoor wel wat groter is. “Vaak werkt mijn enthousiasme aanstekelijk en blijven mensen na afloop hangen om dingen aan mij te laten zien of tips te vragen. Dat vind ik heerlijk! Er is niets leuker dan mensen inspireren en enthousiasmeren.”
Als creatieve duizendpoot met ruim 15 jaar ervaring houdt zij zich voornamelijk bezig met design, illustratie, creatieve concepten en branding. “Mijn inspiratie haal ik eigenlijk overal vandaan; the world is your oyster. Ik kan bijvoorbeeld uren neuzen bij kringlopen naar albumcovers en oude posters. Daarnaast ga ik graag naar inspirerende evenementen om mede-creatieven te ontmoeten.”