"Het CLP is een prima basis om je verder te bekwamen in digital marketing"

Jesper Wijnen over het Continuous Learning Program van Adwise Academy

Jesper Wijnen (21) stopte na een paar maanden met zijn hbo-studie Sportmarketing, omdat het toch niets voor hem bleek te zijn. Hij ging parttime aan de slag bij cosmetica- en voedingssupplementenbedrijf Au Naturel en besloot daarnaast diverse basistrainingen op het gebied van digital marketing te gaan volgen bij Adwise Academy. Afgelopen januari begin hij bovendien met het Continuous Learning Program, zodat hij zich continu blijft ontwikkelen. Het bleek een schot in de roos.

Na de havo schreef Jesper zich in bij de Saxion Hogeschool voor de studie Sportmarketing. Al snel kwam hij erachter dat hij een verkeerde keuze had gemaakt. Na drie maanden besloot hij er een punt achter te zetten en koos hij voor parttime werken en parttime leren traject dat hij samen met Adwise Academy opstelde. “Ik wist dat ik mij verder wilde bekwamen in digital marketing. Ik werk nu als junior digital marketeer bij Au Naturel en wilde mijn skills graag uitbreiden.”

Hij werd niet alleen door zijn vader op Adwise Academy gewezen, die toevallig een van de oprichters kent, maar ook door zijn leidinggevende bij Au Naturel – een klant van Adwise. Hij komt net als Adwise uit Almelo en kende het bedrijf daardoor zelf ook al van naam. “We zijn gaan praten en het klikte. In nauwe samenspraak met Adwise Academy en mijn werkgever hebben we een aantal basistrainingen geselecteerd en al snel kwamen we ook op het Continuous Learning Program (CLP) van Adwise Academy.”

Jesper_Wijnen_-_deelnemer_CLP

Programma bomvol inspiratie

Het CLP is hét programma voor (aankomende) digital marketeers die zich willen verzekeren van een versnelling in hun ontwikkeling. Je ontwikkelt jezelf én je digitale skills en doet inspiratie op doordat je een kijkje in de keuken neemt van grote tech-spelers. De ontwikkelingen binnen het digitale werkveld volgen zich razendsnel op. Daarom heeft Adwise Academy besloten je een jaar lang één dag per maand (of naar wens per twee maanden of kwartaal) bij te praten over de laatste ontwikkelingen op een zeer inspirerende locatie met vakgenoten. Je krijgt een dag bomvol inspiratie, de laatste tips & tricks en de mogelijkheid om te sparren met de beste marketingspecialisten van Nederland. Bovendien worden kennis en ervaringen gedeeld vanuit waardevolle cases uit de praktijk.

“Ik ben in januari begonnen en heb al diversie ontwikkeldagen bezocht. De docenten zijn heel kundig, er is ruimte om goed door te vragen en de sessies zijn heel interactief. Ik ben de jongste van de groep, maar ik word zeker voor vol aangezien. Het is fijn om te kunnen sparren met andere deelnemers, die meestal al veel meer ervaring hebben. Maar daar leer ik alleen maar van”, vertelt Jesper.

Kijkje in de keuken bij Bol.com

Er komen diverse onderwerpen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling aan bod, zoals presenteren, stressmanagement, timemanagement en feedback geven en ontvangen. Daarnaast delen specialisten van Adwise de laatste tips & tricks over online marketing en zijn er diverse coaching- en mentoring-sessies. Vakinhoudelijke thema’s zijn onder meer digital & webanalytics in je marketingstrategie, zoekmachine-optimalisatie (SEO), UX en conversieoptimalisatie en Google Analytics. “De eerstvolgende dag gaat over e-mail-marketing en ook social media & social advertising komen nog aan bod, net als Digital Recruitment. Waar ik het meest naar uitkijk is het bedrijfsbezoek aan Bol.com in oktober.”

Hij kan opgedane kennis en vaardigheden al direct toepassen op de werkvloer. Zo is zijn mailbox veel beter geordend en maakt hij vaker to do lijstjes, zodat hij efficiënter werkt. “Ik ga er iedere maand met veel plezier heen. Het heeft me al heel veel opgeleverd. Ik ben op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in het vakgebied, bouw mijn netwerk uit met mensen uit mijn werkveld, vergroot mijn arbeidsmarktwaarde en mijn ontwikkeling tijdens het programma wordt gemonitord, waardoor ik inzicht krijg in de stappen die ik heb gezet.”

bolcom_logo_blauw_rgb-scaled

Uitstekende basis

Jesper denkt dat hij met het CLP en nog een aantal vervolgtrainingen een snellere groei door kan maken van junior naar medior. Zo denkt hij aan een opleiding copywriting die specifiek is gericht op de e-commerce-wereld en een training op het gebied van social media en adds. “Het programma is een uitstekende basis om je verder te bekwamen in digital marketing en te ontdekken in welke aspecten ik mij verder wil specialiseren. Voor vervolgtrainingen wil ik zeker weer aankloppen bij Adwise Academy, want ik ben erg te spreken over de kwaliteit van de opleidingen.”

Uiteindelijk droomt hij ervan om een eigen bedrijf te beginnen. “Het liefst een webshop, maar waarin weet ik nog niet. Eerst maar eens meer leren over online marketing en het bouwen van websites en -shops. Ik heb echt het gevoel dat ik hier op mijn plek zit.”

maikel-veldhuis

Benieuwd wat de Adwise Academy voor jou kan betekenen?

Maikel helpt je graag
.

Operationeel Manager Academy

Stuur een whatsapp!

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.