‘Het CLP verzekert marketingprofessionals van een versnelling in hun ontwikkeling’ 

Sannefleur Perik, Business Unit Manager bij Adwise Academy

Het eerste jaar van het Continuous Learning Program (CLP) van Adwise Academy zit er bijna op. Ook volgend jaar start er weer een lichting met marketingprofessionals die het beste uit zichzelf wil halen op het gebied van online marketing  en persoonlijke ontwikkeling. Sannefleur Perik, Business Unit Manager van Adwise Academy blikt in dit interview terug en vertelt meer over de toekomstplannen van het CLP. “De ontwikkelingen in ons vakgebied gaan razendsnel. Je zult jezelf als online marketeer permanent moeten blijven ontwikkelen.”

Het idee voor het Continuous Learning Program (CLP) ontstond zo’n 1,5 jaar geleden, toen er steeds meer vraag vanuit de markt kwam naar een continu ontwikkelingsprogramma voor het digitale werkveld van marketingmanagers en -professionals. “We hoorden steeds vaker van onze klanten dat ze het idee hadden dat ze achter de feiten aanlopen bij de laatste trends en ontwikkelingen. En dat is logisch, want de online marketingwereld verandert razendsnel”, vertelt Sannefleur. 

Adwise helpt klanten al jaren met de implementatie van de laatste online marketing tools, maar ook over strategie en implementatie. “Wij lopen voorop en willen onze kennis graag delen met anderen, zodat we samen een optimaal resultaat kunnen bereiken”, licht de manager van Adwise Academy, de opleidingspoot van Adwise, toe. Veel marketingmanagers en -professionals hebben vaak nog een inhaalslag te maken op het gebied van online marketing. “Bij digitale transformaties is de invloed van de mens, en daarmee de ontwikkeling, minstens zo belangrijk als processen en technologie. Wij zijn bovendien van mening dat organisaties de basiskennis voor online marketing zelf in huis moeten hebben. Dat is hoe het CLP is ontstaan.”

sannefleur-perik-bosweger

Les van award winning professionals

Via het CLP nemen de award winning professionals van Adwise deelnemers een jaar lang één dag per maand mee in de laatste trends en ontwikkelingen rondom relevante thema’s in de online marketingwereld. Er is niet alleen aandacht voor de theorie, maar zeker ook voor eigen inbreng en inspirerende praktijkcases. “In de middag gaan de deelnemers zelf aan de slag met eigen cases, zodat ze de opgedane kennis de volgende dag meteen in de praktijk kunnen brengen op de werkvloer”, licht Sannefleur toe. 

Dit alles gebeurt op een zeer inspirerende locatie: het Adwise-kantoor in Almelo, dat qua faciliteiten niet onderdoet voor Google: uitstekende catering, een bioscoop, een massageruimte, hippe koffiecorners, een eigen yogaruimte en zelfs een glijbaan. Daarnaast nemen de deelnemers een dag lang een kijkje in de keuken bij toonaangevende partnerbedrijven van Adwise, zoals Bol.com, Google, HubSpot of Facebook, waar ze door experts in interactieve workshops worden meegenomen in de laatste ins en outs. 

*tekst gaat verder onder de afbeelding.

CLP1

Hechte community

Bij het CLP leer je niet alleen van de beste marketingspecialisten van Nederland, maar ook van je vakgenoten. “We delen kennis en ervaringen met elkaar vanuit waardevolle cases uit de praktijk. We doen er alles aan om een hechte community te creëren, zowel online als offline, zodat de deelnemers bij elkaar kunnen aankloppen als zij op de werkvloer ergens tegenaan lopen. Ervaringen uitwisselen en kennis delen, daar draait het om. Uiteraard maken onze award winning professionals die de trainingen verzorgen hier ook onderdeel vanuit. Je kunt altijd bij ze aankloppen als je vragen hebt of je ervaringen wilt delen.”

Het CLP verzekert deelnemers van een versnelling in hun ontwikkeling. De doelgroep bestaat uit zowel marketingmanagers en -professionals die in loondienst zijn en behoefte hebben aan sparringpartners en contact met vakgenoten, als zzp’ers die zichzelf willen blijven ontwikkelen. De gemeenschappelijke deler is dat zij allen op de hoogte willen blijven van de laatste trends en ontwikkelingen. Sannefleur: “In dit vak ben je nooit uitgeleerd. Je moet jezelf permanent blijven ontwikkelen.”

Investering versus opbrengsten

Deelnemen aan het Continuous Learning Program vraagt een investering van een organisatie en van de marketeer als individu. Maar dit weegt volgens de Adwise Academy Manager niet op tegen wat het hen oplevert. “Ik snap organisaties die bezuinigen op de ontwikkeling van medewerkers niet. Wij leren hun medewerkers slimmer en efficiënter te werken met behulp van innovatieve technologie, dus onderaan de streep levert het altijd meer op. Bovendien is inzetten op opleiding en ontwikkeling belangrijk voor het behoud van personeel. Onontbeerlijk in deze arbeidsmarkt…”

Organisaties zorgen ervoor dat hun medewerkers via het CLP de laatste online marketingkennis in huis halen én zich ontwikkelen op persoonlijk gebied. Hierdoor kunnen er slimmere keuzes gemaakt worden bij het inzetten van marketingbudgetten. Daarnaast groeien marketingprofessionals sneller door van junior naar medior tot senior. Adwise Academy monitort de groei van de deelnemers, waardoor aantoonbaar wordt dat de medewerker meer oplevert. Vanaf volgend jaar gebeurt dit trouwens met behulp van het nieuwe Learning Management Systeem (LMS) van Adwise. Tot slot ervaren marketeers doordat ze bezig zijn met hun ontwikkeling meer werkplezier en blijven ze dus langer gebonden aan organisaties.

De deelnemers ontwikkelen zichzelf op zowel persoonlijk als op het vlak van online marketing. Daarnaast bouwen zij hun netwerk uit met mensen uit hun werkveld en maken ze een snellere groei door en vergroten hun arbeidsmarktwaarde. Zij krijgen bovendien mogelijkheden om te benchmarken en hun referentiekader te vergroten en zij krijgen door de monitoring van hun ontwikkeling tijdens het programma inzicht in de stappen die zij hebben gezet. In het LMS zitten diverse mogelijkheden ingebouwd om jezelf verder te ontwikkelen. “Deelnemers vinden hier de sheets die docenten hebben gebruikt tijdens de lesdagen, opnames van belangrijke sessies, podcasts en andere waardevolle content, assessments en e-learnings van Adwise. Daarnaast hebben we een partnership met Goodhabbitz, waardoor je automatisch toegang krijgt tot meer dan 150 online trainingen op het gebied van soft skills en leiderschap. Zo creëren we een 360 graden leeromgeving waarmee deelnemers zich op verschillende manieren kunnen ontwikkelen.” 


*tekst gaat verder onder de afbeelding.

CLP5

Programma voor 2023

Begin volgend jaar start er een nieuwe lichting met het CLP. “Er zijn nog plekken, maar wees er snel bij. Instromen kan op ieder moment, maar het beste is als je meteen vanaf het begin onderdeel uitmaakt van de groep. We hebben nagedacht over een logische opbouw van het programma en we willen dat iedereen elkaar snel goed leert kennen”, vertelt Sannefleur.

Adwise Academy biedt ook volgend jaar voor CLP weer een totaalpakket dat is samengesteld op basis van inhoudelijke trainingen die ingaan op de laatste trends en ontwikkelingen, en trainingen die gefocust zijn op persoonlijke groei en vaardigheden. Voor dit laatste werkt Adwise Academy samen met gerenommeerde coachingsbureaus. Er wordt gestart met een assessment voor een persoonlijke profielanalyse. Op basis van de uitkomsten wordt het verdere programma voor persoonlijke ontwikkeling vastgesteld. Zaken die aan bod kunnen komen zijn leren presenteren, stressmanagement, timemanagement en feedback geven en ontvangen.


Voor volgend jaar staan in ieder geval de volgende vakinhoudelijke thema’s op het programma:

  • Digital & webanalytics in je marketingstrategie;
  • Concept en content;
  • Google Analytics; 
  • Online advertising (SEA);
  • Social media & Social advertising;
  • Zoekmachine-optimalisatie (SEO);
  • UX en Conversie-optimalisatie;
  • Employer Branding en Digital Recruitment.


Het is de bedoeling dat het programma volgend jaar nóg interactiever wordt. De ochtenden zijn ingeruimd voor de theorie en inspiratiesessies, in de middagen staan er workshops met echte praktijkcases op het programma. Sannefleur: “Het programma is gekoppeld aan het hogere doel van Adwise: het creëren van 101 Digital Masters. Dit gaat verder dan alleen een omzet-gedreven doelstelling. Dagelijks willen we het verschil maken voor onze klanten en hen op een beslissende voorsprong zetten. We willen ervoor zorgen dat ze steeds meer zelfstandig en onafhankelijk in staat zijn het verschil te creëren in hun markt, waardoor ze markten in beweging brengen. Dat vraagt om continue ontwikkeling.” 

sannefleur-perik-boswerger

Benieuwd wat de Adwise Academy voor jou kan betekenen?

Sannefleur helpt je graag
.

Business Unit Manager Academy

Stuur een whatsapp!

Adwise Academy

Kwaliteitswaarborging e-Academy & NRTO keurmerk.