Adwise wil op korte termijn een Learning Management Systeem implementeren. Niet alleen bij de digital agency zelf, maar ook bij Adwise Academy en WisePeople. Uiteindelijk is het ook de bedoeling dat externe bedrijven op het LMS kunnen inloggen om de ontwikkeling van hun personeel beter te monitoren en begeleiden. In dit artikel vertelt Learning & Development Manager Tom de Haas wat de plannen zijn met het systeem.
Op dit moment zit Tom middenin de pakketselectie van een Learning Management Systeem (LMS). Allereerst is in kaart gebracht wat de bedrijven uit Almelo precies zoeken, wat ze ermee willen kunnen en op basis daarvan is er een ontwerpschets gemaakt. Nu is de fase aangebroken dat er met leveranciers wordt gepraat en er demo’s worden gegeven.
De reden dat de Learning & Development Manager niet zo maar is gaan shoppen en eerst de wensen van de eindgebruikers is gaan inventariseren, is omdat hij zelf uit de IT-wereld komt. “Ik heb dus ook aan de andere kant van de tafel gezeten als consultant die software moest verkopen aan klanten en ik heb gemerkt dat als een klant niet zo goed weet wat hij wil, het heel makkelijk is om mee te gaan in het verhaal van de leverancier. Dat bedoel ik niet negatief, maar de klant kan zo heel snel de focus verliezen van wat hij nou eigenlijk wil. Daarom draai ik het liever om door bij leveranciers aan te kloppen en te zeggen ‘dit willen we, kun je dit?’ Of: hoe kan het nog slimmer en beter?. Binnenkort wordt de knoop doorgehakt en gaan we concreet aan de slag met het systeem dat favoriet is bij ons.”